האם כל אחד יכול להיות יזם סטארטאפ?
קרדיט FREEPIK

לאנשים רבים יש את אותו חלום: להקים סטארט אפ, לעשות אקזיט, וכמובן להרוויח סכומי כסף יפים מאוד. בישראל זה לא חלום כזה רחוק – בתור אומה שידועה בתור ה"סטארט אפ ניישן", אפשר למצוא לא מעט יזמי סטרטאפ שעשו בדיוק את זה.

אז מה צריך כדי להיות יזם סטארטאפ, והאם כל אחד יכול להיות כזה? מעבר לרעיון המבריק, צריך הרבה נחישות, תעוזה ויכולת מנהיגות כדי להיות יזמי סטארטאפ. אם גם לכם יש את החלום הגדול, הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שאתם מתחילים ליזום. 

קודם כל, הרעיון

כדי ליזום סטארטאפ, צריך רעיון אחד ממש ממש טוב. בשלב הזה אתם לאו דווקא חייבים לדעת לתכנת או להתחיל לחשוב על הצד הטכנולוגי של הדבר, אלא בעיקר להתעסק ברעיון עצמו ולהבין איזו בעיה אתם פותרים בעזרתו, מי יכול להיות קהל היעד שלכם והאם באמת יש לכם מוצר חשוב ביד שאנשים ישלמו עבורו כסף, וכן מהו הערך הייחודי שאתם מספקים ללקוחות שלכם. הרבה אנשים זורקים רעיונות לסטרטאפים באוויר, אך למצוא את הרעיון המנצח זה לא דבר פשוט, בעיקר בשוק בו יש כל כך הרבה סטרטאפים שכבר עונים על צרכים דומים. 

תואר ראשון ותואר שני במינהל עסקים

אבל גם אם יש לכם רעיון מבריק, אתם עדיין צריכים להבין איך מקימים עסק מאפס. רבים חושבים שהם צריכים לפנות ללימודים הקשורים לטכנולוגיה ולמדעי המחשב, אך זה לאו דווקא תמיד הפיתרון הטוב ביותר – אם אתם יותר מתעניינים בצעד העסקי והיזמי של הסטרטאפ, עליכם לחשוב על תואר במינהל עסקים.

תואר ראשון ותואר שני במנהל עסקים ילמדו אתכם כיצד לבנות את העסק בצורה חכמה ומכל האספקטים – מהצד השיווקי, הפיננסי והאסטרטגי של הרעיון שלכם. תואר שני במינהל עסקים יעזור לכם להבין מה הצעדים הראשונים בהקמת הסטרטאפ, כדי שתוכלו לעשות אותם בצורה שקולה, מאורגנת ומסודרת, וכך להיות בדרך הנכונה להצלחה. 

לבסוף, תכונות אישיותיות חשובות ליזמים מצליחים

אין מה לעשות, מעבר לתואר שני במינהל עסקים, ליזם יש גם כמה תכונות אופי חשובות שיעזרו לו לצלוח את כל האתגרים והמכשולים בדרך הארוכה לסטרטאפ מצליח. יזמים מצליחים מאופיינים, בדרך כלל, בזה שהם ממוקדי מטרה, מזהים הזדמנויות, מוכנים לעבוד קשה וכן יש להם גם ניצוצות של דמיון ויצירתיות. יזמים צריכים להיות אנשים שסוחפים אחריהם אחרים, ויודעים להזיז הרים אם צריך. לבסוף, צריך לדעת גם להתמודד נכון עם כשלונות – הרבה יזמים מצליחים סוחבים אחריהם גם לא מעט כשלונות, בין אם מתחילת הדרך ובין אם מהמשכה, ויודעים לקום ולהמשיך לרעיון הבא בלי להביט לאחור – וזוהי תכונה חשובה שלא לכולם יש אותה! 

חלק מהתכונות האלו הן תכונות מולדות, אך הרבה מהן אפשר גם ללמוד או לסגל לעצמכם. לכן, כל אחד שיש בו את האש להקים סטרטאפ ולהיות יזם סטרטאפ, יכול להצליח! 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here