קרדיט: Pixabay

שוק העבודה היום עובר שינויים מרחיקי לכת. אחוז גבוהה מהמשרות הקיימות היום, לא היו ידועות בכלל לפני עשרים או שלושים שנה. מצד שני, לאף אחד אין ביטחון שהמשרה שהוא מחזיק היום תהיה רלוונטית, לכן צריך לדעת לאן לכוון. לא כולנו נוכל להיות מדענים או אנשי מחשבים, אבל כולנו נזדקק לשירותי רפואה. לא משנה איזה עתיד מחכה לנו, קריירה שמצליחה להשתלב בתחום הרפואה היא קריירה מובטחת, קורס מזכירות רפואית יבטיח לנו שהחברה תזדקק לנו גם בעתיד. אז מה חשוב לדעת?  המשיכו לשורות הבאות.

למי זה מתאים?

קורס מזכירות רפואית לא מתאים לכל אחד, מי שמחשיב עצמו עם נפש השואפת לחקור, לייצר או ליצור, כנראה לא מתאים. אבל מי שיש בו חמלה, חשיבה חברתית, מחשבה קונבנציונאלית, יכול לראות עצמו כמתאים. באופן ברור מי שימלא את תפקיד המזכיר או המזכירה הרפואית יהיה חייב להתמודד עם מספר דברים במקביל תוך יכולת להעניק שרות ברמה טובה, מה שמכונה בעולם של ימינו, מולטי טאסקינג.

מה לומדים בקורס?

קורס מזכירות רפואית נוגע במספר תחומים, נציג אותם בקצרה.

  • בראש ובראשונה יינתנו כלים לרכישת מיומנות השליטה והניהול של יחידה רפואית
  • היכולת לנהל משרד מורכב ומקצועי, הפרוצדורות הרפואיות דורשות יכולת שילוב בין ניהול המשרד לצרכים הרפואיים.
  • כמו כן יקבלו הסטודנטים בקורס מזכירות רפואית כלים מקצועיים להתמודדות בנושאים משפטים, מערכות מחשוב ומונחים רפואיים.

כמה זמן לוקחת ההכשרה?

תקופת ההכשרה משתנה בין מוסדות הלימוד השונים המלמדים את קורס המזכירות הרפואית. ברוב המקרים קורס שכזה ייקח בחשבון סדר גודל של 350 – 450  שעות לימוד אקדמאיות. לכן יש חשיבות למספר המפגשים ואורכם במהלך השבוע. רוב המוסדות מעבירים את הקורס בתקופה של שנה עד שנה וחצי של לימודים, לרוב ניתן לשלב את הלימודים בקורס כלימודי ערב בכדי לאפשר לסטודנטים להמשיך לעבוד, בחלק מהמקומות מציעים תקופת התנסות במהלך הלימודים, כל אלו גורמים שמשפיעים על אורך התקופה.

מהם תנאי הקבלה?

קורס מזכירות רפואית הינו קורס מקצועי ולא קורס אקדמאי, מתוך כך שדרישות הקבלה אליו שונות מהדרישות ללימודים באוניברסיטה. אולם ישנם מספר תנאים בסיסיים שעל המועמדים לעמוד בהם.

  • 12 שנות לימוד ובגרות מלאה, במקומות מסוימים, ניתן להתקבל גם ללא בגרות כל עוד הושלמו 12 שנות לימוד.
  • אנגלית ברמה בסיסית, מונחים רבים בקורס, בעיקר מהעולם הרפואי הם באנגלית, יש לכך חשיבות גדולה.
  • שליטה בסיסית ביישומי המחשב ושימוש ברשת האינטרנט.
  • ריאיון עם נציגי המוסד שבו נערך הקורס, זאת על מנת לוודא התאמה.

לסיכום

קורס מזכירות רפואית היא מקפצה נוחה למקצוע מכובד ונדרש. הוא מעניק לימודים מאתגרים וחושף בפנינו את האפשרות לעבוד בחברת אנשים מעולים בעבודה מצילת חיים, עבודה עם שליחות וטעם לחיים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here