מה הופך חבורת אנשים אקראית לקבוצה? מהם הכוחות הגורמים לקבוצה לההיפך למשמעותית? מהם התמורות והתהליכים המתפתחים בתוך קבוצה משמעותית? אלו מיומנויות הדרכה והנחיה מתבקשים ממנחה קבוצה שכזו על מנת לקדם ולשפר תהליכים אלו? מה התועלת ומה המחיר להשתייכות ולעבודה בקבוצה? מהם היכולות והיתרונות שלי כחלק בלתי נפרד מהקבוצה וכמנחה שלה? כל התשובות לכל השאלות הללו כאן לפניכם!

העולם בו אנו חיים הוא עולם ארגוני אותו מתפעלים יועצים, מנהלים ראשי צוותים המובילים את חברי קבוצתם או אנשי הארגון שלהם להשגת מטרות ויעדים שונים. על מנת ליצור אווירה דינאמית מתפתחת ויעילה, עם שיתוף פעולה פורה שיוביל להשגת יעדים ומטרות הקבוצה, יש צורך בכישורי הנחייה יצירתיים, קפדניים וחדים במיוחד. קורס הנחיית קבוצות יקנה למשתתפים בו את כל הידע התיאורטי והכלים המעשיים על מנת להיות בסיומו של תהליך הלמידה מנחי קבוצות מוכשרים ומקצועיים. בקורס תהיו עדים לכל התהליכים והתופעות המתקיימים בתוך קבוצה משמעותית, מרגע היווסדה ועד לתום פעילותה תוך התנסות ותרגול מעשי בשטח של דרכי הנחיה שונים על כל השיטות הנלמדות בקורס.

מהי מטרת קורס הנחיית קבוצות?
מטרת הקורס המוצהרת היא בראש ובראשונה להכשיר מנחי קבוצות בשטח באמצעות הקניית ידע תיאורטי ומעשי, תוך הכרת שיטות הנחייה שונות ועידוד פיתוח סגנון הנחיה אינדיבידואלי ואישי.

אם מה תצאו מהקורס?
קורס הנחיית קבוצות יקנה לכם את הדברים הבאים:
⦁    בראש ובראשונה ידע תיאורטי על מגוון שיטות ההנחיה הקיימות והדרכים להתמודדות עם מגוון רחב של מצבים בתוך הקבוצה.
⦁    ידע וכלים מעשיים – בעזרת תהליך לימוד משותף תפתחו לאט ובהדרגה מיומנויות הנחיה שיאפשר לכם להכיר את הידע המקצועי שאיתו הגיעו יתר המשתתפים.
⦁    דינמיקה קבוצתית – בקורס תפתחו ותעצבו כל אחד בנפרד מודעות מקצועית ואישית לכל התהליכים הקבוצתיים.
⦁    סגנון אישי – כל אחד מן המשתתפים בקורס יפתח לו סגנון אישי בעזרת משובים ותרגולים סגנון הנחיה משלו.
⦁    התנסות מעשית בכיתה ובשטח.

מה בתוכנית הלימודים?
נשואי הלימודי העיקריים בקורס להנחיית קבוצות הם: סוגי קבוצות, שלבי התפתחות הקבוצה, מרכיבים בבניית קבוצה (,SettIng חוזה), תוכן מול תהליך, תפקידים בקבוצה, תופעות אופייניות בעבודה קבוצתית, הקשבה פעילה ותקשורת בינאישית מסייעת, טיפול בהתנגדויות, סגנונות הנחיה, סגנונות תקשורת בקבוצה, תפקידי המנחה, תהליכי סיום ופרידה, הנחיה ב – CO ועוד.

קהל יעד:
הקורס מתאים לאנשי מקצוע או ניהול הנדרשים להנחות צוותים וקבוצות מתוקף תפקידם או סטודנטים המעוניינים לרכוש ידע וכלים לפיתוח קריירה מקצועית ואישית.

משך הקורס:
קורס הנחיית קבוצות נמשך לרוב בכל מוסדות הלימוד בהיקף של 140 שעות אקדמיות ומתוכן 12 שעות אקדמיות המוקדשות ללימוד מעשי, קרי פרקטיקה בארגונים מחוץ למוסד הלימודי בו נערך הקורס.

תנאי קבלה:
תנאי הקבלה הבסיסיים לקורס הם: ראיון אישי, תואר ראשון באחד מהמקצועות הבאים: ייעוץ ארגוני, פסיכולוגיה ומשאבי אנוש, מדעי החברה או חינוך.

הדרישות לקבלת תעודה בסיום הקורס:

על מנת להיות זכאים לקבלת תעודת מנחי קבוצות בסיום הקורס יש לעמוד בקריטריונים הבאים:
⦁    נוכחות של 80% לפחות בשיעורים והשתתפות אקטיבית בהם.
⦁    הגשת עבודה מסכמת בסיום הקורס.
⦁    הנחיית חלק מחברי הקורס האחרים באופן עצמאי ובזוגות.
⦁    התנסות מעשית בארגון חיצוני בליווי צמוד של מנחה הקורס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here