קרן גרוס אשר הוקמה בשלהי שנות ה – 80 שמה לה למטרה להעניק סיוע כלכלי לחיילים משוחררים מצבא הגנה לישראל ומשירות לאומי על מנת שיוכלו להשתלב ללא דאגות במוסדות האקדמיים ובחיים האזרחיים. עיקר פעילותה של קרן גרוס מתבטאת בחלוקת מלגות לימודים ובמסגרת פרויקטים אחרים לקידום של אוכלוסיות ספציפיות הכוללות בני מיעוטים, תושבי פריפריה וחיילים בודדים.

בני העדה האתיופית:

מלגת קרן גרוס לעדה האתיופית מוענקת לחיילים משוחררים יוצאי העדה המעוניינים בסיוע כספי למימון לימודיהם במגוון רחב של מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ וכל מסגרת אחרת ללימודים על תיכוניים. מלגת קרן גרוס לבני העדה האתיופית מוענקת לכל בני העדה ששירותו בצבא שירות מלא או כאלו שסיימו את שירותם הלאומי ומילאו את כל חובותיהם.

חרדים: 
קרן גרוס מבקשת לקדם גם את אוכלוסיית החרדים. אלו האחרונים יוכלו לבקש מלגה מקרן גרוס רק במידה ושירותו שירות אזרחי או צבאי מלא. היקף המלגה ייקבע רק לאחר שייבדק היקף השירות שלהם. המלגה לחרדים מתאימה עבור מי ששירת בצבא או בשירות לאומי, המועוניין ללמוד לתואר ראשון, סמינר למורים או באחד ממוסדות להכשרה מקצועית.

חיילים בודדים:
קרן גרוס מקדמת חיילים בודדים אשר קיבלו הכרה ככאלה על ידי צה"ל. חיילים בודדים יוכלו להגיש בקשה למלגת קרן גרוס על מנת ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה או להתקדם ולהשתלב בחברה הישראלית בדרכים אחרות. לאחר מילוי טפסי הבקשה, תבדק התאמתם על ידי ראיון אישי באחת מהלשכות להכוונת חיילים משוחררים ברחבי הארץ.

צעירים בני הקיבוצים והמושבים:
קרן גרוס מעניקה מלגות לחיילים משוחררים בני המושבים והקיבוצים שיסייע להם להתחיל את לימודיהם האקדמיים. הגשת מועמדות למלגת קרן גרוס אפשרית רק למועמדים אשר מתגוררים בתחומי המועצות האזוריות הרלוונטיות.

תושבי הפריפריה:
תושבי עיירות הפיתוח והפריפריה המעוניינים להתחיל ללמוד לתואר ראשון במוסדות הלימוד להשכלה הגבוהה או במוסדות לימוד מקצועיים יוכלו להגיש את מועמדותם לקבלת מענק עבור לימודים מקרן גרוס בתנאי שקיבלו המלצה על ידי הרשות המקומית בה הם מתגוררים. בתוכנית המלגות הנ"ל רשומים כ – 30 ישובים ביניהם ניתן למנות את עפולה, בית שאן, לוד, ערד, דימונה, חצור הגלילית, טבריה, קרית שמונה, כרמיאל ועוד.  על המועמד להתגורר חמש שנים ברציפות באחד מהיישובים ברשימה על מנת שיהיה זכאי לקבל את המענק ולתת 65 שעות לפעילות חברתית קהילתית.

בנוסף לכל אלה קרן גרוס מעניקה סיוע כלכלי גם לחיילים משוחררים אשר נקלעו לבעיות כלכליות עקב מצב הסוציאלי כגון נכות, מחלה קשה של אחד מבני המשפחה, יתומים ובנות ובנים למשפחות חד הוריות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here