פר"ח הוא למעשה פרויקט חונכות המשלב סטודנטים מכל רחבי הארץ בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה רגשית ולימודית כאחד. החונכים נמצאים שם עבור הילד ומעניקים לו את מלוא תשומת הלב האישית להם הם זוקקים כל כך, לרוב הסטודנטים מהווים עבור אותם הילדים שהם חונכים לדמות חיובית למודל לחיקוי וללמידה. בדרך זו מצליחים התלמידים החלשים יותר לממש את היכולות והפוטנציאל שיש בהם ולשפר את הערכה העצמית שלהם.

פרויקט פר"ח הוקם כבר בשנת 1972 ומאז הרחיב את פעולותיו לתחומים רבים. כיום פועלים בו כ – 15% מן הסטודנטים הלומדים במוסקות האקדמיים בישראל  כמעט בכל מקום בארץ.

שלושת היסודות העיקריים של פרויקט פרח:
1. חונכות אישית – מתן חונכות אישית לילדים בגל בית ספר המגיעים ממשפחות חלשות.
2. רוח התנדבות וגמול – דגש על הקשר בין התנדבות החונך לבין גמול בצורת מלגה, העוזרת במימון חלקי של שכר הלימוד.
3. הרחבת הפרויקט – הרחבת הפרויקט לכלל האוניברסיטאות ומוסדות הלימוד להשכלה גבוהה, בהדרכת מטה ארציושיטות עבודה רגילות.

ארבעת היעדים של פרויקט פרח:
1. קידום הילדים – לקדם ולתת לכל ילד את האפשרות למימוש הפוטנציאל הגלום בו על מנת שיוכל להשתלב בחברה.
2. מימון שכר לימוד – סיוע במתן מימון שכר לימוד לסטודנטים באמצעות מלגות פרח בתמורה לפעילותם החברתית בקהילה.
3. מעורבות חברתית – העלאת המודעות של הסטודנטים למצוקות בחברה הישראלית, מתוך אמונה כי מודעות זו היא צעד משמעותי  לקראת מציאת פתרון אידיאלי לצמצום הפערים בחברה.
4. הקטנית הפערים – סיוע בהקטנת הפערים הלימודיים והחברתיים בין הילדים בארץ.

החונכים בפרויקט פרח:
החונכים בפרויקט פרח הם סטודנטים לתואר ראשון באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה, סמינרים למורים, ובתי ספר להנדסאים ברחבי הארץ. הסטודנים מגיעים מכל המגזרים באוכלוסייה הישראלית: דתיים וחילוניים, יהודים וערבים. ישנה אפשרות לחונכות אישית או פעילויות בקבוצות קטנות.

החניכים בפרויקט פרח:
החניכים בפרויקט פרח הם ילדים בני גילאים שונים מבית ספר יסודי ועד תיכון, בעלי צרכים רגשיים ולימודיים שונים, המגיעים מרקע כלכלי וחברתי חלש. או ילדים הסובלים ממוגבלויות ונכויות שונות, ילדים שאחד מהורים בכלא ותלמידי תיכון מהפריפריה הזקוקים לעזרה בהכנה לבגרות.

התגמול מפרויקט פרח:
מלבד הסיפוק הרגשי והערכי, הסטודנטים הפועלים במסגרת פרויקט פרח, זוכים לקבלת מלגת פרח ללימודים חלקי או בצורת נקודות זכות אקדמיות. סכום מלגת פרח 2014 עומד כיום על סך של 4562 ₪, בנוסף הם מקבלים החזרי נסיעות בסכום של חצי כרטיס חופשי חודשי.

כספי מלגת פרח מועברים לחשבון הבנק האישי של הסטודנטים בשלושה מועדים: במהלך חודש פברואר, במהלך חודש מאי או במהלך חודש אוגוסט. התשלום הוא עבור שלושת חודשי הפעילות הקודמים.

תהליך ההרשמה:
תהליך ההרשמה לפרויקט פרח נעשית באמצעות מערכת הרשמה און ליין ברשת האנטרנט. במהלך ההרשמה ברשת האינטרנט יוכלו הסטודנטים לבחור את סוג הפעילות הרצויה להם (חונכות אישית או קבוצתית) בהתאם לאזור מגוריהם.

על מנת להירשם למערכת המקוונת על הסטודנטים להצטייד בפרטים הבאים:
1.    פרטי חשבון בנק.
2.    סוג החונכות המועדפת אישית או קבוצתית.
3.    כתובת דואר אלקטרוני.
4.    כתובת היישוב בו הסטודנטים מעוניינים להשתתף בפעילות.
5.    מספר תעודת זהות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here