משרד החינוך נותן מלגות, הלוואות ומענקים למימון חלקי או מלא של שכר לימוד לסטודנטים לתואר ראשון לתושבים ולאזרחים של מדינת ישראל, ללומדים במוסדות להשכלה גבוהה המוכרים על ידי המל"ג (מועצה להשכלה גבוהה), הכוללים מכללות אזוריות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ.

המימון הכלכלי מוענק לסטודנטים העומדים בפרמטרים מדויקים, כל אחד בהתאם לזכאותו. סטודנטים לתואר שני וסטודנטים לרפואה בשנים: רביעית עד שישית, זכאים להלוואות בלבד. מלגות משרד החינוך הללו לא מתאימים לסטודנטים להוראה או לסטודנטים ישראלים הלומדים בסניפים ישראליים במוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל.

קריטריונים לזכאות לקבלת מלגה:
הקריטריונים לזכאות קבלת מלגת משרד החינוך כוללים בדיקה של פרמטרים מסוימים כגון: מצב בריאותי של המועמדים, מצב כלכלי ומשפחתי, מספר האחים בבית או עם המועמדים נשואים מספר הילידם במשפחה, גיל המועמדים והאם יש מספר אחים סטודנטים מעל גיל 27 במשפחה. בנוסף לכל אלו בודקים גם את זור מגורי הסטודנט המועמד לקבלת המלגה, את מסלול הלימוד הנבחר, מספר שנות לימוד, סוג השירות הצבאי או הלאומי וקריטריונים אחרים נוספים.

היקף הסיוע ורמת הזכאות:
ישנן שלוש דרגות לקבלת זכאות של מלגת משרד החינוך על נתוני המועמדים:
1.    ברמת זכאות זו מעניקה למועמדים סיוע כספי בסך 6000 ₪.
2.    ברמת זכאות שנייה המועמדים זכאים לקבל סיוע בסך 4000 ₪.
3.    ברמת זכאות שלישית זכאים הסטודנטים לתואר ראשון ולתואר שני בסך 7000 ₪.

תהליך בקשת המלגה:
בקשות של מלגות משרד החינוך ניתן לרכוש בחנויות הספרים של מוסדות הלימוד האקדמיים ובלשכות דיקני הסטודנטים במכללות או באוניברסיטאות. במקום תמצאו הוראות למילוי הטפסים, אם סיום מילוי הטפסים יש להוסיף למעטפה את המסמכים והאישורים הרלוונטיים ולשלוח בדואר אל הכתובת הבאה: טלדור, מערך הסיוע במלגות לסטודנטים, ת.ד. 899 אשקלון 78108. יש לשמור ברשותכם את אישור משלוח הבקשה. תאריך אחורן למשלוח בקשת המלגה הוא חודש נובמבר.

קבלת המלגה:
על מנת לברר את זכאותכם לגבי המענק או מלגת משרד החינוך יש לפנות באופן ישיר אל טלדור. אם המלגה אושרה תוכלו לקבל את הכסף בבנק הדואר, לאחר שליחת כל המסמכים הללו: אישור לימודים מקורי, צילום תעודת הזהות, אישור וכתב התחייבות לזכאות על מלגת משרד החינוך. העברת כספי המלגה נעשית כחודש לאחר קבלת הטפסים במשרדי בנק הדוא, לרוב בראשון לחודש או באמצעו ב – 14 לחודש.

הקרנות המציעות מלגות לסטודנטים שונים:

משרד החינוך מפרסם מעת לעת רשימה של קרנות המעניקות מלגות לסטודנטים מקבוצות אוכלוסייה שונות המפורטות להלן:
•    חיילים משוחררים – מלגת אימפקט.
•    נכי צה"ל – קרן נכי צה"ל.
•    בוגרי ישיבות הסדר – קרן בני אפרים.
•    סטודנטים עניים – קרן אייסף.
•    בני מושבים וקיבוצים – קרן הרב מנחם הכהן לתרבות חינוך ומדע , וקרן סטיפנדיות לחינוך חקלאי ע"ש אברהם הנצפלד.
•    סטודנטים מצטיינים – המועדון המסחרי תעשייתי, קרן וולף, קרן זכריה מנשה ז"ל.
•    עולים חדשים – מלגות הי.א.ס. קרן חו"ל – מכון צרפת.
•    אוכלוסייה כללית – קרן חיים הרצוג, המרכז האזרחי לתרבות חברה וכלכלה, קרן מרטין גהל.
•    סטודנטים לתואר שני ושלישי – האגודה הישראלית לקרנות מחקר וחינוך, קרן יגאל השומר, אגודת האקדמאים למדעי החברה והרוח בישראל, יד טבנקין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here