פרט לאוניבסיטאות והמכללות השונות יש לא מעט גופים מוסדיים ופרטיים המעניקים מלגות ללוחמים למימון שכר הלימוד לתואר ראשון, לכן אנו ממליצים לכם לבדוק את כל האפשרויות הפרושות בפניכם לסיוע במימון שכר לימוד ולעיתים אף ניתנת האפשרות למלגות קיום בנוסף למלגות דבר המאפשר לכם להתרכז בלימודים ולא לדאוג לפרנסה ולהוצאות אחרות.

לפניכם מספר עמותות וקרנות המעניקות מלגות ללוחמים ולחיילים משוחררים כמפורט להלן:

קרן גרוס:
למלגת קרן גרוס זכאים חיילים משוחררים משירות לאומי ומצה"ל שלא עברו יותר מחמש שנים מיום שחרורם מצה"ל או משירות לאומי ואשר נשאר להם לנצל עד 3000 ₪ מהפיקדון הצבאי, עליהם ללמוד לפחות 12 שעות שבועיות ולהתנדב באוניברסיטה 4 שעות בשבוע בפרויקטים שונים מטעם הקרן. גובה המלגה הוא 4.500 ₪.

קרן מפעל הפיס:
קרן מפעל הפיס מעניקה מלגות ללוחמים שהשתחררו מהצבא, ומצבם הכלכלי קשה ולא מאפשר להם לממן לימודים אקדמיים. מפעל הפיס מציע 1000 מלגות ללוחמים הלומדים לתואר ראשון בסך של 10000 ₪ לשנה אחת. יש לוחמים שיקבלו מלגת סיוע לכל תקופת הלימודים ואחרים יקבלו מלגה חלקית, בהתאם לנתונים האישיים של כל אחד מהם.

קרן איסלר:
קרן איסלר מעניקה עשרות מלגות ללוחמים בשנה על סך של 4500 ₪ כל אחת ולחיילים משוחררים הלומדים במכללות ומתגוררים בדרך קבע בפריפריה ובערי פיתוח. אפשר לקבל את מלגת קרן איסלר פעם אחת בלבד.
תנאי קבלת המלגה הם: שירות צבאי סדיר מלא במשמר הגבול ובצה"ל, אישור מקורי מהמכללה על הרשמה ללימודים לתואר ראשון ומגורים בפריפריה או בערי פיתוח.

מלגת אימפקט:
זהו פרויקט מלגות ללוחמים שנוסד בשנת 2002 מטעם האגודה למען החייל למימון שכר לימוד לתואר ראשון. גובה מלגת אימפקט הוא 4000 דולר לשנה, תמורתה מתחייבים הלוחמים להתנדב בקהילה במשך 4 שעות שבועיות ולשמור על קשר במהלך כל הלימודים עם התורם.

קרן דלק:
המלגות של קרן דלק הן בסך של 10000 ₪ לשנה למימון שכר לימוד לתואר ראשון, החל מתחילת הלימודים ועד לארבע שנים ברציפות, על פי המסלול והחוג הנבחר.  קרן דלק מעדיפה להעניק את המלגות שלה לחיילים לוחמים משוחררים מצ"הל או ממשמר הגבול, והם מחויבים להתנדב בקהילה בעזרת עמותת "ידידים" 4 שעות שבועיות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here