קרדיט תמונה FREEPIK

תחילה, חשוב לציין כי האגף לתלמידים מחוננים נוטה לערוך אחת לשנה מבחני קבלה ייחודיים שתפקידם העיקרי הינו להצטרף  לתוכניות מיוחדות למחוניים ומצטיינים. לשם ביצוע משימה זו, מבצע האגף עבודת איתור של כל אותם תלמידים מצטיינים ומחוננים בין כלל בתי הספר המערכת הרשתית הממלכתית והממלכית דתית בקרב כלל המגזים השונים והמגוונים ברחבי מדינת ישראל. כמו כן, חשוב לציין כי מדובר על מבחנים אשר נערכים בעזרת גוף חיצוני, גוף חיצוני שזכה במרכז המפורסם על ידי משרד החינוך. על מנת לעשות לכם סדר בכל הסובב סביב מבחני מחוננים, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע הרלוונטי בנושא.

מבחני קבלה לתוכנית המחוננים

מבחני מחוננים מיועדים לתלמידים בשכבות כיתה ב' בקרב בתי הספר במגזר דוברי העברית ועבור תלמידי כיתה ג' במגזר הערבי. זאת בעוד כי תהליך האיתור שהוזכר קודם לכן מתחיל שנה טרם פניית התלמיד למסגרות הטיפוח הנחשות. מדובר למעשה על בחינות אשר מבוססות על בדיקת היכולות הלימודיות הכלליות בקרב התלמידים השונים ומתייחסים למיומנויות אינטלקטואליות בלבד. על כן, בעת תחילת שנת הלימודים כלל בתי הספר העומדים בדרישות הרלוונטיות מרחבי הארץ מקבלים הודעות במטרה לקבוע מועד אחיד למבחן מחוננים שלב א. כמו כן, חשוב לציין כי מדובר על מבחנים הנתונים לתלמידים השונים בגדר זכות, ולא כחובה ולכן, הורה שמעדיף כי אחד מהילדים שלו ייבחן או לחילופין לא מסכים בעברת הנתונים הרלוונטים לגופים המשתתפים בתהליך יודע על כך להנהלת בית הספר בראש.

שלבי הקבלה לתוכנית המחוננים

הקבלה למסגרת המחוננים הייחודית מבוססת על שני שלבים:

  • מבחן מחוננים שלב א' – מדובר למעשה על מבחן בו נבחנים תלמידי כיתות ב' מהמגזר העברי לצד תלמידי כיתות ג' מהמגזר הערבי. מבחן מחוננים שלב א' יכלול בתוכו הבנת הנקרא וחשבון וכן, מדובר על מבחן אשר נשלח באופן ישיר לבתי הספר באמצעות הגוף הבוחן, במטרה להיות מועבר בבית הספר ולהיבדק בהתאם להחיות הגורם הרלוונטי. מבחנים ממחוננים שלב א' הוא מבחן שתפקידו העיקרי הינו לסייע לצוות המקצועי של בית הספר לבחור את אוכלוסיית התלמידי אשר מחזיקה את ההישגים הגבוהים ביותר בכל שכבה.
  • מבחן מחוננים שלב ב' – מדובר למעשה על מבחן קבוצתי אשר מתבצע במרכזי הבחינה הייעודיים בשעות אחר הצהריים ובשונה ממבחני מחוננים בשלב א', מדובר על בחינה אשר תיבדק על ידי הגוף הבוחן. בשלב זה נבחנים למעשה 15% מכלל התלמידים שבבית הספר הייעודי אשר פנה למבחן בשלב ב' בהתאם לרמת ההישגים שלהם במבחן מחוננים שלב א' או לחילופין בעקבות חוות הדעת של הצוות החינוכי מטעם הגורם הבוחן וכן, גם תלמידים אשר בקשתם אושרה על ידי האגף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here