קרדיט תמונה FREEPIK

מסלול הלימודים לתואר ראשון במשפטים הוא אחד ממסלולי הלימוד המבוקשים והיוקרתיים ביותר בישראל. צעירים רבים, ולמען האמת לא רק צעירים, מעוניינים לרכוש השכלה משפטית, אך כדי להתקבל ללימודי משפטים ועל מנת להגשים את חלומם, עליהם לברר מראש מהם תנאי הקבלה. בנוסף לזאת, מומלץ להם גם לעבור הכוון קריירה על מנת לבחור נכון את תחום הלימודים ולהבין האם הם מתאימים ללימודים ולקריירה בעולם המשפטים. ללא ספק תואר ראשון במשפטים הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות, הלימודים בפקולטה למשפטים מעניקים ידע תיאורטי ומעשי, כלים מקצועיים ומיומנויות שונות הנדרשות כדי לפתח קריירה ולהשתלב בתפקידים מאתגרים ומעניינים. בעקבות הביקוש הגבוה ללימודי משפטים המוסדות להשכלה גבוהה נאלצים להקשיח את תנאי הקבלה, ומסיבה זו יש סטודנטים הנאלצים לוותר על החלום או שהם מנסים ללמוד משפטים בחו"ל.

מסלולי לימוד הקיימים בפקולטה למשפטים

הפקולטה למשפטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט נמנית על אחד ממוסדות הלימוד הוותיקים והמובילים ללימודי משפטים בארץ. הלימודים במכללה מקנים את כל הידע התיאורטי והמעשי הנדרש כדי להצליח בבחינות הלשכה והמסלול כולל הכשרה מעשית יישומית בעולמות המשפט. 

המרכז האקדמי מציע מספר מסלולי לימודי ובהם גם מסלול ייעודי המותאם למועמדים עובדים ולאקדמאים. מסלולי הלימוד במרכז האקדמי הינם:

  • תואר ראשון במשפטים LL.B.
  • תואר ראשון במשפטים LL.B לאקדמאים.
  • תואר שני במשפטים LL.M.
  • תואר שני בלימודי משפט ללא משפטנים. 

כדאי לדעת כי המרכז האקדמי מציע מסלול מואץ לתואר שני במשפטים, מסלול זה מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לסיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים, ללא הגשת תזה, בתוך 4.5 שנים בלבד. לימודי משפטים לתואר ראשון נמשכים לרוב 3.5 שנים, הלימודים מכינים את הסטודנטים והסטודנטיות לבחינות לשכת עורכי הדין בישראל על מנת לקבל הסמכה מקצועית לעריכת דין. במהלך הלימודים יש לבחור התמחות מקצועית, והאפשרויות הקיימות במרכז האקדמי הן התמחות במשפט וטכנולוגיה, משפט אזרחי – מסחרי, דיני משפחה וירושה, משפט פלילי ומשפט ציבורי.

למי מתאים?

באופן כללי, מסלול הלימודים לתואר במשפטים מתאים לנשים ולגברים בעלי מוטיבציה, חשיבה יצירתית ושאיפה להצליח ולמי שאינו חושש מלימודים תובעניים. הלימודים מתאימים בעיקר למועמדים ולמועמדות שוחרי צדק ושוויון, ולבעלי יכולות התמדה, נחישות ואורך רוח שאינם חוששים/ות מעשייה ומרדיפה אחר הצדק ומהשגת התוצאות המשפטיות הטובות ביותר. זהו מקצוע תחרותי מאוד וכדי להצליח בו יש להשקיע בלימודים התובעניים ובקריירה, ומעבר לתגמול הכספי יש להיאבק בגורמים שונים וברשויות כדי לשמור על זכויות הלקוחות ולהביא לתקדים משמעותי במערכת התחיקה והמשפט. ראוי לציין כי בוגרי לימודי משפטים לא חייבים לגשת לבחינות הלשכה ולעסוק בעריכת דין. ההשכלה המשפטית הרחבה נחוצה כיום למגוון רחב של תפקידים בכירים לכן הדיפלומה מקנה יתרון חשוב כאשר מתמודדים על תפקידי ניהול בכירים בארגונים המובילים.

תנאי הקבלה

תנאי הקבלה ללימודי משפטים משתנים בין המוסדות להשכלה גבוהה, וידוע כי הקריטריונים של האוניברסיטאות הם הקשים ביותר עבור המועמדים. תנאי הקבלה ללימודים משפטים לתואר ראשון במרכז האקדמי הינם:

  • תעודת בגרות ישראלית מלאה (או תעודה שוות ערך ממוסד חינוכי מוכר בחו"ל) בציון משוקלל 85 לפחות.
  • ציון 70 ומעלה במבחני בגרות במקצוע אנגלית (4 יחידות לימוד).
  • ציון מינימלי 85 במבחן אמיר"ם.
  • ציון 100 לפחות במבחן יע"ל (רק עבור מועמדים שניגשו לבחינת בגרות בשפה שונה מעברית).

מועמדים עם תואר אקדמי או לימודים חלקיים לתואר ראשון במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה יכולים להתקבל על סמך גיליון הציונים ועל פי החלטת ועדת ההוראה.

מעוניינים ומעוניינות לשמוע פרטים נוספים על לימודי משפטים? היכנסו עכשיו לאתר של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here