credit pixabay

בכל מפעל אשר מעסיק מעל 50 עובדים חלה חובה לגבש תוכנית שנתית לניהול בטיחות. מטרת התוכנית היא לקבוע שיטה פרואקטיבית לניהול הבטיחות במקום העבודה ולצמצם עד כמה שניתן מקרים של תאונות עבודה וכן מחלות מקצוע. את תוכנית הבטיחות המדוברת יש לעדכן לפחות פעם אחת בשנה וכן בכל מקרה שלך שינוי משמעותי בדרכי הפעולה והעבודה במקום העבודה.

תוכנית לניהול בטיחות בעבודה- מה היא כוללת?

על פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה, תוכנית לניהול בטיחות היא תוכנית אשר תכלול כמה פרקים חשובים ביותר:

  • תיאור של מקום העבודה
  • פירוט מדיניות הבטיחות והגהות התעסוקתית של מקום העבודה
  • ניהול הסיכונים במקום העבודה אשר קרוי גם סקר סיכונים
  • הדרכות בטיחות, בדיקות תקופתיות לחומרים וציוד
  • בדיקות רפואיות תעסוקתיות
  • מתן וחידוש של היתרים
  • אישורים ועוד הנוגעים לבטיחות העובדים
  • תיאור של מקום העבודה
  • פעולות ומשימות נוספות הרלוונטיות לקידום הבטיחות במקום העבודה
  • רשימת הוראות ונוהלי בטיחות וגהות תעסוקתית לרבות נהלים למצבי חירום.

אם אתם מעוניינים לראות דוגמא לתוכנית ניהול בטיחות בכדי להבין כיצד התוכנית המדוברת צריכה להראות ומה היא צריכה לכלול, הרי שאתם יכולים לחפש זאת באינטרנט, אך חשוב כמובן לבחור באתר של חברה אמינה ומקצועית אשר מציגה תוכנית שהיא ביצעה עבור מקומות עבודה הדורשים זאת.

סקר סיכונים

סקר סיכונים מהווה את החלק המרכזי של תוכנית הבטיחות. המטרה של הסקר המדובר היא לאתר את הסיכונים השונים הקיימים במקום העבודה, לבחון עד כמה חמור כל סיכון וכן לבחון את ההסתברות להתממשות כל סיכון וכן להציע דרכי פעולה לצורך נטרול הסיכונים או להפחתת הסיכונים. סקר הסיכונים כולל 4 שלבים חשובים ביותר:

ראשית כל, יש לזהות את גורמי הסיכון אשר מהווים פוטנציאל לפגיעה בעובדים, בסביבה או בציוד.

שנית, יש לקבוע את רמת הסיכון של כל אחד מגורמי הסיכון אשר מזהים בשלב הראשון. הקביעה המדוברת מתבססת על הסבירות להתרחשות הסיכון ועל חומרת הפגיעה הצפויה.

בקרת סיכונים שכוללת את פירוט הצעדים שיש לנקוט בכדי למזער בצורה משמעותית את הסיכונים ואף לנטרל אותם עד כמה שניתן

כמו כן, יש לקבוע נוהלי מעקב אחר יישום הפעולות אשר פורטו בשלב השלישי וכן בחינת היעילות של הפעולות הללו.

דבר חשוב נוסף, לצד גיבוש של תוכנית בטיחות יש צורך שארגונים שונים יגבשו גם מערך של נושאים הרלוונטיים לצורך טיפול באירועי חירום במקום העבודה לרבות: דליקה או דליפה של חומר מסוכן וכן פעולות שיש לנקוט במקרים מעין אלה.

החשיבות של תוכנית בטיחות במקום עבודה

תוכנית בטיחות ללא ספק מהווה דבר חשוב מאוד בכל מקום עבודה הדורש זאת. בסופו של דבר, המטרה של כל מעסיק היא לעשות הכל בכדי שהעובדים שלו יסיימו את יום העבודה שלהם וישובו לביתם בריאים שלמים ועל כן, אין להקל ראש בהכנת תוכנית הבטיחות וחשוב מאוד לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבור הכנתה.

יש לבחור בחברה המתמחה במתן שירותי ייעוץ והדרכת עובדים בכל תחומי הבטיחות בעבודה. כדאי לוודא שלחברה יש ממוני בטיחות וכן יועצי בטיחות מקצועיים ומנוסים וכי היא מציעה שירות מקצועי ואיכותי בתחומה.
יש לבדוק כי החברה מתמחה בהכנת תוכניות לניהול למקומות עבודה וכן שיש אפשרות להתרשם מהתוכניות שהיא מכינה על ידי תוכנית לניהול בטיחות להורדה המוצעת באתר שלה לצורך התרשמות.

תוכנית בטיחות בעבודה שהוכנה על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, תאפשר לכם להיות רגועים ובטוחים כי מקום העבודה בטוח עבור כל השוהים בו.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים ויועצים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים וכן להכנת תוכניות ניהול בטיחות במקום העבודה. לשיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here