צילום: HIT מכון טכנולוגי חולון

מדובר במסלול ראשון מסוגו בהשכלה הגבוהה בישראל; מסלול ההתמחות ילמד בHIT מכון טכנולוגי חולון ויכלול בתוכו גם למידה ארגונית

היום (ג', 13/6), HIT מכון טכנולוגי חולון מודיע על השקתו של מסלול התמחות אקדמי ראשון מסוגו וחדשני בישראל – התמחות בAI ולמידה ארגונית. ההתמחות תהיה זמינה החל מהסמסטר הקרוב לסטודנטים לתואר שני לטכנולוגיות למידה.

מטרת ההתמחות היא הקניית סל רחב של מיומנויות הנדרשות לשילוב למידה והדרכה מועצמות בינה מלאכותית. כמו כן, ירכשו הסטודנטים כלים לאפיון, פיתוח והשקת פתרונות למידה מבוססי AI.

לבינה מלאכותית (AI) יש פוטנציאל לחולל מהפכה בלמידה הארגונית על ידי שיפור היעילות והאפקטיביות של תהליכי למידה במישורים רבים בארגון: החל מיצירת חוויות למידה מותאמות אישית לעובדים על ידי ניתוח התנהגויות הלמידה, העדפותיהם ונתוני הביצועים שלהם, מה שיסייע לארגונים להתאים תוכן למידה ושיטות אספקה לצרכים האישיים של כל עובד ולהוביל לתוצאות למידה אפקטיביות יותר, דרך שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה שמאפשרים להתאים תוכניות למידה המבוססות על הביצועים של הפרט, כדי להבטיח התאמה והדרכה אישית. הבינה המלאכותית יכולה לספק משוב והערכה מיידית על תוצאות הלמידה, ולאפשר לעובדים לזהות אזורים לשיפור ולהתאים את אסטרטגיות הלמידה שלהם בהתאם.

למסלול הייחודי מצטרף ד"ר ערן ברק מדינה, מומחה לבינה מלאכותית בלמידה, לשעבר ראש מעבדת הבינה המלאכותית של משרד החינוך, אשר מצטרך לסגל הפקולטה לאחר שהות של מספר שנים כחוקר באוניברסיטת George Washington בארה"ב.

פרופ' גילה קורץ, דקנית הפקולטה לטכנולוגיות למידה: "בהתמחות החדשה יתמודדו הסטודנטים באופן יישומי עם אתגרי פיתוח למידה והכשרה בעידן ה AI. נבחן את היתרונות הטכנולוגיים והחינוכיים, זאת בלי להתעלם מההיבטים האתיים של מהפכת הבינה המלאכותית."

ד"ר ערן גל, ראש החוג לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה: "תוך שנים בודדות נפעל כולנו בסביבות עבודה ולמידה רוויות בינה מלאכותית. אנחנו עושים היום צעד ראשון משמעותי לשמור על היתרון היחסי של בוגרי התואר השני בשנים הקרובות כמחוללי השינוי ומובילי התחום בארץ ובעולם."

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here