לימודי UX UI - חווית משתמש
מקור FREEPIK

בעולמות העיצוב, המחשוב ובניית האתרים, מושג ה-UX UI הפך להיות מרכיב חשוב בכל תכנון של פרויקט חדש. המונח UI מתייחס לממשק המשתמש, ואילו המונח UX מתייחס לחוויית המשתמש. לממשק המשתמש ולחוויית המשתמש יש השפעה רבה על הצלחה של מוצרים עיצוביים ודיגיטליים, וכן השפעה על היכולת להפוך למוצרים לכאלה שקל להפיץ ולשווק אותם. 

ממשק המשתמש קשור קודם כל לעיצוב הגרפי ולמבנה של המוצר. ממשק משתמש מצוין הוא כזה שהופך את השימוש באתר או במוצר לנוח, יעיל, קל להבנה ומהיר. כאשר מדובר על בניית אתרים, ממשק משתמש טוב הוא כזה שלגולשים באתר קל להבין ולהשתמש בכל הפונקציות שבאתר. 

חוויית המשתמש היא סך כל התחושות שחווה מי שעושה שימוש באתר או במוצר. יש קשר הדוק בין ממשק המשתמש לחוויית המשתמש, ולכן נהוג ללמוד וללמד אותם כתחומים משיקים הקשורים זה בזה. 

מה לומדים בלימודי UX UI?

אם התעורר בכם הרצון ללמוד לימודי UX UI מקצועיים, אתם וודאי נוטים לכיוונים של עיצוב או פיתוח של מוצרים דיגיטליים. חשוב לדעת שכיום ישנן לא מעט מסגרות שבהן ניתן ללמוד את התחום באופן מקצועי. לימודי UX UI מתמקדים בהעברה של הכללים הבסיסיים שהופכים ממשק משתמש לממשק מצוין ונוח לתפעול. הלימודים כוללים גם את הזווית הגרפית והעיצובית של בניית ממשקי משתמש, וגם את הזווית התפעולית והמבנית שלהם. חשוב להבין כי לעיצוב הממשק יש השפעה גדולה מאוד על החוויה שהוא מייצר, ולכן לימודים אלה מתמקדים בנושא העיצובי לא מעט. בנוסף לכך, תלמדו בלימודי UX UI על סוגים שונים של ממשקים, על הדברים שגורמים למשתמשים ליהנות ממוצרים דיגיטליים ולחזור אליהם שוב ושוב, וכן תרכשו כלים מקצועיים רבים שיסייעו לכם לעבוד מאוחר יותר בתחום זה. 

איפה ניתן ליישם את הידע?

בוגרי קורסים מקצועיים בתחומי ה-UX UI יכולים להשתלב בסוגים רבים של חברות, כגון חברת UI, חברות פיתוח ובניית אתרים, חברות שמפתחות משחקים ואפליקציות וכן חברות שמייצרות תוכנות ומוצרים דיגיטליים שונים. בעזרת הכלים המקצועיים שתרכשו בקורס, תוכלו לעצב ממשקים לכל מטרה, ולעבוד בצוות עם מפתחים ומעצבים אחרים, כדי לייצר בסופו של דבר מוצרים עם חוויית משתמש מצוינת. 

בתקופה הנוכחית, שבה יש יותר ויותר חברות סטארט אפ ופיתוח בישראל, שוק העבודה צמא לבוגרי קורסים עם ידע בתחום זה, ולכן ישנן לא מעט משרות פנויות למומחי UX UI. הידע המקצועי שנצבר בקורס יכול להיות פתח מצוין לקריירה מלאה בעולמות הפיתוח והעיצוב, והוא יכול גם לשמש כידע משלים עבור אנשים שכבר עוסקים בתחום זה. כך, מפתחי אתרים ומעצבי אתרים שיש להם כבר ניסיון, יכולים ללמוד לימודי UX UI, כדי לשפר את ההבנה והמיומנות שלהם בתחום זה, ולשדרג את הכלים שהם מציעים ללקוחות שלהם. 

איך בוחרים קורס ללימודי UX UI?

כדי לבחור את מקום הלימודים הנכון בתחום זה, יש לבדוק היטב את השוק. קיימים לא מעט קורסים מקצועיים שמסייעים לשכלל את ההבנה בתחום, וכדאי לבחור את המכללה שבה לומדים בהתאם לסילבוס של הקורס, לרמת הרצינות ולאורך של הקורס, וכן על פי בחינת המלצות בוגרים. אם אתם מכירים בוגרי קורסים שהשתלבו בהצלחה בתעשייה לאחר לימודי קורס כזה, כדאי לברר היכן הם למדו. בסופו של דבר, המבחן של כל קורס הוא בכמות הבוגרים שמצליחים להשתלב בתחום לאחר שהם מסיימים את הלימודים, או בכמות הבוגרים שמצליחים לפתח עוד פן מקצועי שהיה חסר להם קודם לכן. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here