קרדיט: FREEPIK

מי רוצה שילחצו לו על הנקודות הכי רגישות, אבל במובן הטוב של המילה?

רפלקסולוגיה היא שיטת אבחון ברפואה אלטרנטיבית. נקודות ואזורים בכף הרגל, מייצגים מפה של הגוף על כל איבריו ומערכותיו. לאחר אבחון, ניתן לטפל במחלות ובעיות על ידי לחיצות בנקודות הרלוונטיות בכף הרגל.

מצד אחד, רפלקסולוגיה היא השתקפות, ומצד שני היא "רעדה" כשהכוונה היא ללחיצות באזורים מסוימים, הגורמים להפרשת אדרנלין לדם ולשחרור מרידיאנים.

מכללת מעינות, הנכללת במערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, משלבת בלימודי הרפואה האלטרנטיבית, גם לימודי רפלקסולוגיה, שבה נלמדים במשך שניים עד שלוש שנים, המפה הרפלקסולוגית, טכניקות טיפול, שיטות אבחון פיזיות, אישיותיות ורגשיות.

הלימודים במגמה זו, במכללת מעינות לרפואה משלימה, מוכרים ע"י איגוד הרפלקסולוגים.

כפות הרגליים, שהם בסיס הגוף, נושאות את מלוא כובד משקל גופנו במרבית שעות היום, ומדי פעם, מגיע להן יחס של פינוק והוקרת תודה, באמצעות עיסוי, ואם ניתן להשיג בונוסים נוספים יחד עם זאת, מה טוב.

במצרים הקדומה, בהודו ובסין, נהגו לעסות את כפות הרגליים על ידי לחיצות וגירויים, על נקודות שונות, כדי לשפר את זרימת הדם וזרימת הצ'י, שהוא אנרגיית החיים.

לחיצה על אזורים מסוימים בכף הרגל, מעבירה אנרגיה לאיברים הקשורים לנקודה זו.

האמונה הרווחת היא, שהלחיצות מעבירות מסר מרגיע מהעצבים הפריפריאליים, למערכת העצבים המרכזית, מה שגורם לגוף להפחית את המתח.

לפני שמתחילים בעיסוי, כדאי לעשות אמבט מים חמים לכפות הרגליים, ולטפטף עליהם כמה טיפות של שמן אתרי כמו לבנדר, אקליפטוס ומלח הימלאיה.

כאבי ראש למשל, ניתן להקל עליהם על ידי עיסוי בקצות האצבעות, בעיקר בקצות הבהונות. יש ללחוץ עם האגודל על הבוהן, להקיף בלחיצות את מרכז הבוהן כמה שניות, ואחר כך, להמשיך בלחיצות על כל הבוהן. יש להמשיך וללחוץ על כל אחת מאצבעות הרגליים, מעלה ומטה.

כאבי בטן למשל, ניתן להקל עליהם, על ידי עיסוי בשקע כף הרגל, ומתברר שזו שיטה מצויינת להקלת הגזים של תינוקות. העיסוי צריך להיעשות בצורה מעגלית, עם כיוון השעון, ואפשר להיעזר בכדור טניס, ולגלגל את כף הרגל על גביו.

חולי, הינו חוסר איזון אנרגטי, הניתן לאיזון על ידי שלושת חלקי הארי, גוף, נפש ורוח. מבחינת הרפלקסולוגיה, רוב הבעיות הפיזיות, מקורן בהיבט הנפשי.

עיסוי בוהן כף הרגל, מאפשרת שחרור רגשות ומשקעים.

עיסוי בין כריות כף הרגל, יסייע בשיפור מצב הרוח והבטחון העצמי.

עיסוי באזור הבהיר של כף הרגל, באזור המים, מסייע בתחושת הרוגע והביטחון העצמי.

בכלל, עיסוי עדין של כפות הרגליים, עם התמקדות בבהונות, משחרר לחצים, כעסים, לחץ דם נמוך, דיכאון, טיפול בחרדה והגברת המוטיבציה.

מכללת מעינות, מעבירה באופן מקיף ומפורט, מקצועי ומעניין, קורס רפלקסולוגיה ומבטיחה ליווי וכניסה למעגל העבודה, עם סיומו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here