קרדיט pexels

לא משנה איזה תואר ראשון בחרתם לעשות: תואר במדעי המחשב, תואר בהיסטוריה, תואר בתקשורת או בכל תחום אחר.  מעבר לתחומי עיסוק אשר קשורים באופן ישיר לאותו התחום לדוגמא: בוגרי תואר בתקשורת יכולים להשתלב בעבודה במערכת עיתון או במשרד פרסום וכן הלאה.. עומדת בפניהם גם אפשרות נוספת שחשוב שהם יכירו והיא – לימודי תעודת הוראה.
במקרים מסוימים ובמסגרות לימודים ספציפיות, קיימת אפשרות לשלב את לימודי תעודת ההוראה, כחלק מהתואר – במקרה כזה, התואר יתפרש במקום על 3 שנים על פני תקופת זמן של 4 שנים.
קיימת אפשרות להירשם ללימודי  תעודת הוראה כלימודים בפני עצמם – הלימודים מתאימים אך ורק עבור כאלו שהינם בעלי תואר אקדמאי ומבקשים ללמד את אותו התחום בבתי ספק או במסגרות אחרות.

מה חשוב לדעת על לימודי תעודת הוראה?

לא מעט אנשים רואים בתחום החינוך כשליחות – וזאת מעבר לעובדה שתחום זה נחשב גם לתחום שתמיד יש לו ביקוש.
בכדי לעבוד בתחום ולחנך את דור העתיד בתחום לימודי התוער, יש צורך להוציא תעודת הוראה – ובדרך לתעודה, לעבור כמובן את ההכשרה המתאימה, אשר תספק את כל הידע והכלים הנדרשים על מנת להשתלב במערכת החינוך.
כאמור, הצורך לעבור את ההכשרה נובע מסיבה ברורה – והיא, העובדה שאדם למד 3 שנים תקשורת ואולי הוא אוחז בידע רחב ובכלים בתחום, עדיין לא מעידה על היכולות שלו לעמוד מול כיתה ולהעביר את אותו המידע לילדים בגילאים שונים.

האפשרויות הטמונות בלימודי תעודת הוראה

חשוב לציין, כי לימודי תעודת הוראה אמורה להכשיר את הסטודנט ללימוד המותאם לגיל הילדים – יש שוני בין לימוד של ילדים בבית ספר יסודי, לבין ההליך הנדרש ללימוד בני נוער בחטיבת הביניים או בתיכון.
כך יוצא שמורה אשר מבקש ללמד בבתי ספר יסודיים, צריך להיות בעל יכולות להתחבר לילדים קטנים ובעל כישורים להסביר דברים בצורה פשוטה וברורה יותר.
לעומת זאת, מורה אשר מבקש ללמד ילדים בחטיבה או בתיכון, צריך לקחת בחשבון היבטים שונים כמו: העובדה שמדובר בילדים בגיל ההתבגרות, אשר מתמודדים עם מרד ועם בחינת גבולות – מה שיכול לטמון בחובו אתגר לא פשוט.
חשוב לציין שהלימודים יכולים להתאים גם עבור כאלו אשר לא מעוניינים לעבוד כמורים, אלא להשתלב דווקא בעבודה כיועצים חינוכיים.
כמובן, שיש כאלו אשר מבקשים להוציא תעודת הוראה לצורך העשרה או עבור מטרות אחרות.

היקף הלימודים של תעודת הוראה

יש לקחת בחשבון שבכדי להוציא תעודת הוראה יש לעבור דרך לא קצרה. הלימודים כוללים בתחום מגוון רחב של נושאי לימוד שונים ובין היתר: נושאים מעולם החינוך, הפסיכולוגיה. קורסים עיוניים וזאת לצד התנסויות מעשיות – אשר יאפשרו לסטודנטים להגיע ברמת מוכנות גבוהה לעמוד מול הכיתה ולהעביר את השיעורים.
לרוב לימודי תעודת הוראה יכולים להוות חלק בלתי נפרד מלימודי תואר ראשון. לעומת זאת, מי שכבר סיים תואר אקדמי ומבקש להוציא כעת תעודת הוראה – אמור לקחת בחשבון שצפוי לו הליך של כשנתיים – ומדובר בהליך מחייב.

לסיכום, לימודי תעודת הוראה אם לימודים לא פשוטים ולכן, קיימת חשיבות גבוהה שהמתעניין באותם הלימודים באמת מבקש ורוצה להשתלב בעיסוק בתחום זה.
כמובן, שתעודת הוראה יכולה להיות בעלת ערך גם למי שלא רוצה בהכרח לעבוד כמורה – לדוגמא, בוגר תואר במדעי החינוך, אשר עובד בהייטק ומחזיק בתעודת הוראה, יוכל להציע את עצמו לעבודה במערכת ההדרכה של החברה ולקחת על עצמו תחומי אחריות נוספים, אשר בכוחם להעשיר את תחום העיסוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here