התקופה של הצבא מאופיינת לרוב ברכישת מקצוע, תחביב ולעתים אף זוגיות וחברויות להמשך החיים. התקופה בדרך כלל אינטנסיבית ולאורך התקופה כבר מתחילים לחשוב גם על החיים של אחרי הצבא. בעוד חלק מהאנשים ממשיכים בקריירה צבאית כאנשי קבע אחרים רק מחכים לסיים את הצבא כדי להתחיל ללמוד ולעבוד במקצוע שהם אוהבים ובעלי זיקה אליו. ה"בעיה" של אנשים רבים שאינם מסיימים את הבגרויות בבית הספר מסיבה כלשהי, צריכים להשלים את הבגרויות אחרי הצבא ושם מתחיל הקושי המנטלי. וכך השלמת בגרויות הופכת לאתגר.

השלמת בגרויות – מדוע זה קשה להשלים בגרויות אחרי צבא?

אנשים רבים מעדיפים לוותר על השלמת הבגרויות ולעבוד כשכירים בעבודות שונות, קשות יותר פיזית, כאלה שאינן מצריכות לימוד של מקצוע מסוים או לימודים מסוג כלשהו. אין זה בהכרח דבר רע כי אי אפשר שכולם יהיו עצמאיים או יעבדו רק בעבודות משרדיות אולם אם אתם רוצים לחיות חיים מסודרים יותר ולשאוף גבוה יותר – אתם בהחלט צריכים ללמוד. אם לא למדתם בבית ספר, כיום תוכלו להשלים בגרויות במכללות השונות במכינות שימשכו בדרך כלל בין שנה לשנתיים בהתאם לכמות המקצועות הנדרשים לכם להשלים.

הקושי הוא בעיקר  מנטלי וניתן להתגבר עליו רק כאשר מתחילים בפועל את תהליך הלימודים. השתמשו בשיטות שונות לצ'פר את עצמכם ולעסוק בדברים שילהיבו אתכם יותר להשלים את הליך הבגרויות. למשל היזכרו ברגעים שבהם הייתם הולכים עם ההורים לקנות ציוד לבית הספר, כמה כיפיים היו הרגעים הללו שבו אתם בוחרים באיזו מחברת או יומן אתם הולכים לצייר ולקשקש השנה. כיום שאתם בוגרים ויכולים לאפשר לעצמכם לקנות איזה ציוד משרדי שאתם רוצים וטוב לכם (ללא הגבלת התקציב של ההורים) הרגעים הללו בחנות הציוד המשרדי הופכים ליפים הרבה יותר.

באתר שלנו תוכלו למצוא מידע נוסף אודות מסלולי לימוד שונים, מקצועות לימוד ומידע נוסף אודות לימודים בכלל ולבחור את הדרך שלכם. כאשר תראו את הדרך שאתם רוצים לעשות במו רוחכם, תחיו את הדרך הזאת ותאמינו בה – כך יהיה לכם קל יותר להיכנס ולהשלים את תהליך השלמת הבגרויות לאחר הצבא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here