credit Pexels

לא מעט צעירים מתלבטים ומתחבטים לגבי תחום הלימודים לתואר ראשון – ולחלק מהם אין גם מושג התחלתי או כיוון בסיסי לגבי תחום מסוים – כך שלשם המחשה, מבחינתם הסיכויים שהם ירשמו בסופו של דבר ללימודי מדעי המדינה, זהים לסיכויים להרשמה לתואר לימודי סייבר. אם גם אתם נמנים על ה"מתלבטים והמתלבטות", קיימת חשיבות גבוהה שתעשו שימוש בכל הכלים אשר יאפשרו לכם להגיע להחלטה מושלמת ושלמה ואחד מאותם הכלים בא לידי ביטוי בימים הפתוחים אותם מקיימים מוסדות הלימודים.

מה חשוב לדעת על ימים פתוחים?

הרוב המוחלט של המוסדות האקדמיים במדינה, אוניברסיטאות, מכללות פרטיות, מכללות ציבוריות ומוסדות לימוד אחרים, מקיימים יום פתוח.
היום הפתוח מתקיים מספר שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים ולמעשה הוא מאפשר למתלבטים למיניהם, לקבל את כל המידע לו הם זקוקים – ההתלבטות יכולה להיות לגבי תחום הלימודים (באיזה מסלול לבחור) והיא יכולה להיות גם לגבי בחירת מוסד הלימודים המתאים.
היום הפתוח מתקיים במוסד הלימודים עצמו ומציע סוג של יריד חווייתי, במהלכו מותגים מסלולי הלימוד, התארים, התעודות, מלגות, תנאי קבלה ועוד.. – לרוב ביריד יהיו דוכנים שונים, אשר כל דוכן ייצג פקולטה אחרת.
לרוב מי שנרשם ללימודים במסגרת יום פתוח יכול לקבל הטבות שונות כמו דמי רישום מופחתים ועוד..

היתרונות הטמונים בהגעה ליום פתוח

זה מאוד פשוט ללכת לאיבוד בין כל המוסדות הלימודים ובין כל המסלולים והפקולטות – יש לא מעט מקרים בהם סטודנטים חושבים שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד, אבל אז הם מגלים עוד ועוד אפשרויות, אשר מקשות על הבחירה וגורמות להם ללכת קצת לאיבוד.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להכין רשימה של מוסדות לימודיים אשר יכולים להיראות לכם כרלוונטיים, זאת תוך התבססות על פרמטרים כמו: קרבה גיאוגרפית,, גובה שכר הלימוד, צרכים והעדפות אישיות וכיוצא בזה..
בשלב הבא, מומלץ לעקוב אחרי פרסומים של  ימים פתוחים בכל אחד מאותם המוסדות המוצעים.
לפני שמגיעים ליום פתוח, מומלץ לנסות ולשים את האצבע על הדברים לגביהם אתם מתלבטים – כך אם לדוגמא, אתם מתלבטים בין 2 או 3 מסלולי לימוד, מומלץ לכתוב לעצמכם את המסלולים – על מנת שביום הפתוח תוכלו לדעת בדיוק לאן ללכת ומה לשאול.

לחוות המקום ולחוש את האווירה

מעבר למידע, יום פתוח יכול לספק לכם צוהר לחוות את האווירה באותו מקום לימודים – כאשר, תוכלו לקבל גם טעימה מהפעילויות השונות של אגודת הסטודנטים ומ"רוח" מוסד הלימודים.
בחלק מהמקרים, ימים פתוחים גם כוללים הרצאות ומפגשים עם חלק מהמרצים – נתון אשר גם יוכל לסייע לכם בגיבוש ההחלטה המתאימה.
כמובן, שאם יש לכם שאלות ספציפיות על מסלול לימודים מסוים או על מוסד הלימודים עצמו, ביום הפתוח תוכלו למצוא נציג מטעם המקום אשר  יענה לכם על אותן השאלות – כך שתצאו מאותו היום כשאתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים.
לסיכום, ימים פתוחים יכולים להיות מומלצים גם עבור מי שיש לו התלבטויות שונות לגבי הלימודים האקדמיים וגם למי שיודע כבר מה הוא רוצה, אבל מבקש לקבל טעימה ממה שצפוי לו.
חשוב לציין, שבמקרים רבים ימים אלו כוללים גם הופעות, כיבוד ומגוון רחב של פינוקים – כך שמעבר למידע, הם גם יכולים לכלול חוויה כיפית ונעימה.
לכן, אם מתאפשר לכם ללכת לימים פתוחים, אין שום סיבה שתוותרו על ההזדמנות הזאת – מכיוון שהיא תפתח לכם צוהר לגלות דברים חדשים לגבי מוסד הלימודים בו אתם מתעניינים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here