קרדיט PIXABAY

כבר עברתם את שלב האקדמיה. כבר למדתם את המקצוע שאליו ייחלתם לאחר הצבא והטיול הגדול. והנה, יצאתם לשוק העבודה ואתם לא מוצאים עבודה או שמצאתם עבודה, אך אתם ממש לא נהנים מהמקצוע והוא ממש לא מה שחשבתם. התסריט הזה פוקד אנשים רבים לאחר שכבר למדו את המקצוע שרצו. האם זהו תסריט שישאיר אתכם במקום? או שיש מה לעשות עם זה? אז חשוב לדעת שכיום יש אפשרות לעשות הסבה מקצועית. הכנו עבורכם במיוחד 3טיפים מזהב שכדאי ליישם כאשר רוצים לעשות הסבה מקצועית.

טיפ מספר 1 – איזה סוג של אנשים אתם?

אחד הדברים שגורמים לכם לרצות לעזוב מקצוע אחד ולעשות הסבה למקצוע אחר, הוא חוסר ההכרות שלכם עם עצמכם בהיבט המקצועי. בחירת המקצוע הראשונית שלכם הייתה על סמך

הבטים אחרים כמו הכרות עם מקצועות ספציפיים בלבד או בחירה במקצוע שיש לו מוניטין גבוה. כדי שהפעם תבחרו טוב יותר, נסו להבין מי אתם? מה האופי שלכם? מה אתם יותר אוהבים לעשות? תשאלו את עצמכם את השאלות הנכונות. האם אתם אנשים שאוהבים עבודות עם אנשים? האם מתאימה לכם עבודה שהיא יותר לבד? האם אתם אוהבים דברים טכניים או דברים אומנותיים? נסו להקיף מספר הבטים כדי להבין מי אתם.

טיפ מספר 2 – האם יש ביקוש לעבודה במקצוע שאתם רוצים לעשות הסבה

אחד הדברים היותר חשובים לפני שאתם הולכים ללמוד תכנית הסבה, במכללות כמו תפנית או פאר, הוא לבדוק האם במקצוע שאתם רוצים לעשות הסבה יש ביקוש לעבודה והאם יש מספיק היצע עבודות. את הפרמטר הזה ניתן לבדוק דיי בקלות על ידי מודעות דרושים. זה הזמן גם לראות מהן הדרישות לעבודה ולהתכוונן אליהן.

אם תראו כי יש היצע גדול של הצעות עבודה בתחום, תוכלו לדעת שיש לכם לאן לשאוף מיד לאחר סיום הקורס או ההשלמה לתואר.

טיפ מספר 3 – להתקבל לעבודה עוד בזמן ההסבה

עוד דבר שיעזור לכם להתברג במקצוע החדש בצורה טובה יותר הוא קבלה לעבודה בזמן הלימודים. אל תחכו לסיום הלימודים, נסו להציע את עצמכם כבר עכשיו לעבודות בתחום. אם התקבלתם, מצוין! תוכלו לרכוש ניסיון ולהתקדם מהר יותר. אם לא הצלחתם להתקבל, זה לא נורא, מהסיבה שזו התנסות נהדרת בראיונות עבודה.

לאחר שתקבלו את התעודה בתחום, אם כבר הייתם במספר ראיונות, כעת לאחר הלימודים אתם כבר מכירים את השאלות הנפוצות ששואלים בראיון כזה ויהיה לכם קל יותר להתכונן לראיון הבא.

לסיכום, הסבה מקצועית היא דבר מבורך, במיוחד כאשר אתם לא נהנים במקצוע קודם שלמדתם. חפשו את המקצוע החדש שמרגש אתכם ושיש בו היצע עבודות רחב ותוכלו לדעת שאתם עושים הסבה למקצוע שהוא טוב יותר עבורכם מהמקצוע הקודם שלמדתם או עסקתם בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here