קרדיט FREEPIK

בכל שנה ושנה גדל הביקוש להנדסאי בניין ונכון להיום מדובר באחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר במדינת ישראל, מרבית הבוגרים של לימודי הנדסאי בניין נחטפים לעבודות שונות באתרי בנייה בארץ ברגע בו הם מסיימים את מסלול הלימודים של התואר. עקב הביקוש הגבוה שיש לתחום זה במדינת ישראל ובעולם בכלל, השכר של העוסקים בתחום זה הוא גבוה. אספנו עבורכם מידע חשוב וחיוני בכל הנוגע ללימודי הנדסאי בניין, המידע שקיים במאמר זה יעזור לכם להחליט האם מסלול הלימודים של הנדסאי בניין אכן מתאים לכם. 

אילו תנאי קבלה נדרשים למסלול הלימודים?

תנאי הקבלה הנדרשים למסלול הלימודים של הנדסאי בניין הם: תעודת בגרות חלקית או תעודת בגרות מלאה, תעודות הבגרות צריכות להכיל זכאות למקצועות לימוד מסוימים ביניהם מתמטיקה, אנגלית והבעה עברית. 

בנוסף על כך, תוכלו להתקבל למסלול הלימודים של הנדסאי בניין אם יצא לכם לעבור מכינה קדם טכנולוגית או מכינה קדם הנדסאית, גם מכינת עולים יכולה לעזור לכם להתקבל למסלול הלימודים, יהיה עליכם להציג אישור שמוכיח כי אכן סיימתם לימודים וכי אכן עמדתם בדרישות של המכינה בה הייתם. 

בחלק גדול מן המקרים תוכלו להשתמש בפיקדון הצבאי שלכם כדי לשלם על מסלול הלימודים. 

מהם נושאי הלימוד במהלך מסלול הלימודים?

נושאי הלימוד במהלך מסלול הלימודים של הנדסאי בניין מתחלקים לשני נושאי לימוד עיקריים: הנושא הראשון הוא ניהול ופיקוח, הנושא השני הוא תכנון קונסטרוקציות.  

במהלך הלימודים בנושא תכנון קונסטרוקציות הסטודנטים ילמדו נושאים שונים ביניהם: סטטיסטיקה, קרקע וביסוס, קונסטרוקציות בטון וכו'. 

במהלך הלימודים בנושא ניהול ופיקוח הסטודנטים ילמדו נושאים שונים ביניהם: חישובים של כמויות, פיקוח על פרויקטים של בנייה, ניהול של אתרי בנייה שונים ועוד. 

בנוסף על כך, במהלך מסלול הלימודים הסטודנטים יגעו גם בפרקי מבוא של נושאים שונים כמו למשל: יישומי מחשב, מתמטיקה, אנגלית טכנית ועוד. 

מעבר לכך, במהלך מסלול הלימודים הסטודנטים יגעו גם במקצועות יסוד שונים ביניהם: פיתוח תשתיות, דיני בנייה, הסטודנטים יכירו חומרי בנייה שונים, כבישים ועוד. 

מבחינת תוכנית הלימודים, השנתיים הראשונות של לימודי מהנדס בניין ושל לימודי הנדסאי בניין הן זהות, חלק מן הסטודנטים אשר מתעניינים בהתמחות בתכנון של מבנים, מאריכים את הלמידה שלהם בעוד סמסטר נוסף. 

סטודנטים אשר סיימו בהצלחה את כל המסלול של תכנון מבנים יוכלו לחתום על תוכניות בנייה של מבנים אשר גובהם מגיע עד ארבע קומות. 

אילו יתרונות קיימים בלימודי הנדסאי בניין?

אין ספק כי לימודי הנדסאי בניין כוללים בתוכם יתרונות רבים שבגללם התחום הזה נחשב למבוקש כל כך במדינת ישראל. כעת נציג בפניכם חלק מן היתרונות של לימודי הנדסאי בניין. 

  • מסלול לימודים קצר וקולע – מסלול הלימודים של הנדסאי בניין נחשב למסלול לימודים קצר ביחס למסלולי לימוד אחרים, מרבית הלימודים במסלול הלימודים הזה הם לימודים מעשיים, כבר בעת סיום הלימודים בוגרי המסלול מתחילים לעסוק במשרות שונות בענף וצוברים ניסיון נוסף. 

בחלק מן המקרים בהם הנדסאי בניין ומהנדס בניין מתמודדים על אותו תפקיד, הנדסאי הבניין יבחר אם הוא מחזיק בניסיון רב יותר ממהנדס הבניין.

  • תפקיד בעל ביקוש גדול – הביקוש לאנשים שסיימו את מסלול הלימודים של הנדסאי בניין הוא גדול מתמיד וממשיך לגדול בכל שנה. בוגרי מסלול הלימוד יכולים לעסוק במגוון רחב של תחומים ביניהם: ניהול עבודה באתרי בנייה שונים בארץ, חשבי כמויות, הנדסאי ביצוע בחברות פרטיות, קונסטרוקטורים בחברות פרטיות ועוד שלל משרות מעניינות בעלות שכר נאה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here