כבני נוער אתם עסוקים במגוון רחב של פעילויות. אתם מתנדבים בבית אבות בשעות אחר הצהריים, מרוויחים קצת כסף בחום המלצרות ולא שוכחים ללכת לים ולהיפגש עם חברים. אבל בין לבין, עליכם ללמוד לבגרויות אשר יסייעו לכם להתקבל ללימודים גבוהים ולקבל הכשרה במקצוע משתלם אשר יביא לכם רווחים וכבוד. אבל עד אז אתם צריכים לזכור  שורה ארוכה של תאריכים חשובים שקרו בהיסטוריה של עם ישראל או להתמודד עם תרגיל מורכב במיוחד בגיאומטריה. אז איך לומדים נכון?

כך תתכוננו לקראת הבגרויות

אלה כמה טיפים אשר יעזרו לכם להתכונן היטב לבגרויות העומדות בפתח:

  • ארגון מראש זה שם המשחק – לפני שאתם מתחילים ללמוד לבגרות הקרובה, עליכם להתארגן בהתאם. זה הזמן לוודא שצילמתם מחבר את החומר לשיעור שהחסרתם, כך שלא תצטרכו להתקשר בלחץ לכל החברים כשלושה ימים לפני הבחינה. אל תשכחו שגם הם נמצאים בלחץ בתקופה זו, וסביר להניח שלא ירצו להשאיל לכם את המחברת.
  • נפגשים ולומדים – מרגישים שאינכם יכולים להתמודד עם החומר הלימודי באופן עצמאי? מתגעגעים לחברים שלכם? צרו קבוצת לימוד. כך תוכלו לשתף את חבריכם בקשיים, לענות על שאלות של חבריכם וכמובן להתראות עם החברים קצת יותר. כמובן, שימו לב שהפגישות הלימודיות שלכם לא גולשות לצחוקים ולבזבוז זמן מיותר, אבל כדי לצ'פר את עצמכם על לימוד טוב ואיכותי, אתם יכולים לקבוע לצאת לסרט לאחר שתסיימו ללמוד.
  • סכמו את הדגשים החשובים – טובעים בחומר שאתם צריכים ללמוד? סכמו אותו בנקודות. ברגע שתקראו אותן, תוכלו להיזכר בקלות רבה יותר בכל מה שלמדתם.
  • זכרו את החומר בצורה מהנה – זה יכול להיות סיפור מצחיק, ראשי תיבות קליטות או סיסמאות נדושות. כל מה שיסייע לכם לזכור את התאריכים החשובים לבגרות.
  • פתרו מבחנים קודמים – דרך טובה ובדוקה להצליח בבגרויות היא להתחיל לפתור תרגילים קודמים. כך ניתן להתרגל למבנה השאלות ולהגיע לבגרות מוכנים.

מצאו זמן לבצע פעילויות מרגיעות

הלחץ עלול להיות אחד האויבים הגדולים שלכם בעת הלמידה לבגרויות. אם אתם רוצים ללמוד לבגרויות בראש שקט, כל שאתם צריכים לעשות הוא למצוא פעילות מרגיעה בין לבין. הפעילות יכולה להיות ציור, תרגיל יוגה או אפילו טיול עם הכלב. כל דבר שיעזור לכם להגיע שלווים ורגועים למבחן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here