אופניים חשמליים – הפתרון המושלם לסטודנט והסטודנטית
קרדיט תמונה הרוכב החשמלי

איך בוחרים אופניים חשמליים לסטודנט או סטודנטית ועל מה חשוב לשים לב? "הרוכב החשמלי" מסביר ומפרט במאמר אורח

אופניים חשמליים הם מזמן לא טרנד של בני נוער. הקהל המגוון שמשתמש באופניים האלה בישראל מגיע מכל קצוות האוכלוסייה ומגזריה. עובדי היי-טק, הורים לילדים, בעלי מקצוע, גמלאים, נשים, גברים וטף (על כיסא תקני).

בתוך התפאורה הזו יש גם לא מעט סטודנטים שמבינים שרק אופניים חשמליים יחלצו אותם מהתלות הבלתי נסבלת בתחבורה ציבורית או מהעלות היקרה של החזקת רכב (בתקופה שבה ההכנסה שלהם מגיעה מבית קפה, עמדת שמירה או – במקרה הטוב אך המביך – דמי כיס). 

הדברים מתכתבים עם השיפור הדרמטי שחל בשנים האחרונות בכל הנושא של אופניים חשמליים בישראל. אם לפני כעשר שנים בלבד האופניים החשמליים היחידים היו למעשה אופניים רגילים עם מערכת חשמלית "חצי-פיראטית" שהותקנה עליהם בסמטה חשוכה, היום זהו שוק ממוסד וגדול. 

ענף שפועלים בו כ-20 יבואנים המייבאים מדי שנה כ-40,000 זוגות אופניים חשמליים. היבואנים אף משדרגים ומשפרים את המערכות באופן תדיר. בכל משלוח הדגמים רק הולכים ומשתפרים. 

כעת, עם היציאה מהקורונה לשגרה, ולאחר שחנויות אופניים חשמליים רבות סבלו מחוסר במלאי ומצוקת ציוד, השוק התעורר בסערה. החנויות התמלאו בדגמי אופניים חשמליים מצוינים שיכולים להפוך את חייו של כל סטודנט לקלים ונוחים. 

איך בוחרים אופניים חשמליים לסטודנט?

נשאלת השאלה, איך לבחור נכון אופניים חשמליים וכיצד לדעת מה מתאים מתוך המבחר העצום הקיים בשוק. התשובה יכולה למצוא פתרון באתר האינטרנט "הרוכב החשמלי" המספק מידע רב (ובחינם) לכל פונה. כולל מוקד טלפוני של אנשי מקצוע אשר מחכים לכם עם תשובות ללא תשלום. 

"הרוכב החשמלי עובד עם חנויות ויבואנים מכל רחבי הארץ ואנחנו מקיימים שיתופי פעולה הדוקים עם אנשי המקצוע הכי טובים ואמינים בענף", מסבירים באתר "הרוכב החשמלי", "אנחנו מקבלים למעלה מ-300 פניות בחודש למוקד האנושי ועוד כ-150,000 רוכבים ורוכבות שנכנסים לפורטל מדי שנה". 

בכל הנוגע לבחירת אופניים חשמליים לסטודנט, "ברוכב" מדגישים שיש להתאים את הכלי לצרכים בהתאם לכמה שאלות מנחות:

מהו המרחק הממוצע שאותו אתם מתכוונים לרכוב ביום? אופניים חשמליים יכולים לנסוע למרחקים גדולים של עד 40-50 ק"מ. טווח הנסיעה תלוי בקיבולת של הסוללה ובמילים פשוטות, במושג שנקרא "אמפר". 

ברוכב החשמלי מסבירים כי נכון לדגמי 2021-2022, האמפר נע בין 8 ל-21. "8 אמפר יספיקו לכ-10 עד 15 ק"ג, 15 אמפר יתנו טווח של כ-20-30 ק"מ וכן הלאה", מסבירים מומחי הפורטל, "האמפר הוא אחד המרכיבים החשובים בבחירת אופניים חשמליים. הוא אמנם מייקר את המחיר אבל שווה את ההשקעה. כמה שיותר, זה יותר טוב". 

גרים בדירה בלי מעלית? אין לכם מחסן וצריכים לקפל אופניים חשמליים בהגיעכם הביתה? תנאי הדיור הממוצעים של הסטודנט הישראלי כוללים לעתים קרובות דירות שותפים בלי הרבה מרחב שממוקמות בקומה שלישית בלי מעלית. נתוני פתיחה שמובילים לחיפוש אחר אופניים חשמליים קטנים וקלים. 

ברוכב החשמלי מסבירים שאם אתם צריכים אופניים חשמליות קטנות וקלות, אזי בדרך כלל תאלצו להתפשר על 8-10 אמפר וטווח של כ-10 ק"מ. זאת בכדי להרוויח אופניים ששוקלים פחות מ-17 ק"ג, בשוק שבו המשקל הממוצע של הכלים הוא 28 ק"ג. 

האם אתם הולכים להשתמש ברכבת? השאלה הזו חשובה משום שיש כיום טרנד של אופניים חשמליים עם גלגלים רחבים וגדולים ("אופניים חשמליים עם גלגלי בלון"). אופניים אלה, שהעיצוב שלהם מגיע מתחום אופני השלג, תפסו אחיזה חזקה בשוק הישראלי. 

"אם אתם לומדים במכללה או באוניברסיטה ועושים שימוש תדיר בשירותיה המדויקים של רכבת ישראל, חשוב שתדעו שאופניים עם גלגלים עבים אסורים בעלייה לרציפים", אומרים ברוכב החשמלי, "אם הרכבת היא בתוכניות שלכם עדיף לשמור על גלגלים רזים. זה גם יתרון. זה אומר שתחסכו לא מעט כסף ובתקציב לא גבוה תוכלו לקבל אופניים מאובזרים ברמה גבוהה". 

"חופש זו מילת המפתח"

לסיכום, קניית אופניים חשמליים עשויה להיות השינוי הכי גדול שלכם בשנת הלימודים. אופניים חשמליים חוסכים את התלות בתחבורה הציבורית ומאפשרים בסופו של היום לחסוך זמן יקר. הם מעניקים לכם גמישות בהגעה מהאוניברסיטה לבית ולעבודה, ואתם נהנים מחופש של ממש. 

"חופש זו מילת המפתח", אומרים ברוכב החשמלי, "בסוף אופניים חשמליים הם חופש תנועתי מושלם. לא סתם היבואנים שמייבאים את הכלים לארץ משתמשים בסיסמאות כמו 'החופשה שבתנועה' או 'להיות חופשי באמת'. אופניים חשמליים זו חירות. צריך לקנות נכון ואתם מסודרים". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here