קורס אבטחת מידע
קרדיט PIXABAY

את המתיחות הביטחונית אנו וודאי יודעים להרגיש בגבולותיה של ישראל ובמוקדים הנחשבים למועדים לפורענות; אולם מתחת לפני השטח, במרחב הדיגיטלי, ישנה חזית נוספת וגועשת לא פחות.

מייסודו של האינטרנט ועד היום, גורמים זדוניים שונים יודעים כיצד לנצל את פרצותיו השונות כדי לשים את ידם על מידע חשוב, או לחילופין כדי להזיק לגורם אחר מטעמים שונים ומשתנים. ישנם שעושים זאת כאשר הם מגובים על-ידי מדינה זרה עוינת, ישנם שעושים זאת לשם השעשוע, ויש שלשם הרווח הכספי.

פרצות אבטחה תמיד יהיו, אך ממש בדומה לגבולות ממשיים, כאן לוחמי הסייבר ואבטחת המידע, הם אלו שעומדים על המשמר, מאתרים ונלחמים בגורמים העוינים, נערכים מבעוד מועד ומתקנים בעת הצורך.

למי הקורס מתאים?

לוחמת סייבר נחשבת כיום לתחום חם בשוק העבודה, כאשר חברות פרטיות וכן חברות ציבוריות רבות, מחפשות אחר אנשי מקצוע מיומנים. על אף שמדובר בתחום מורכב וסבוך, הרי שמדובר במסלול לימודי הפתוח בפני הקהל הרחב.

מוסדות הלימוד הטכנולוגיים השונים, מתנים את הרישום לקורס אבטחת מידע בכפוף למעבר ראיון קבלה אישי ובחינות קבלה שנועדו לבחון את רמתו או רמתה של המועמדים.

נוסף על כך, הרישום לקורס מותנה באנגלית בסיסית ברמה טובה ובזיקה בסיסית למחשבים. יש לשוב ולהדגיש כי אין צורך ברקע תכנותי, אולם גישה בסיסית בריאה למחשבים היא בהחלט בגדר הכרח.

מה לומדים במהלך הקורס?

התכנית מורכבת למעשה ממספר מסלולים שונים שחוברים להם יחדיו, החל מלימודי סייבר ואבטחת מידע טכני ועד ללימודי סייבר ניהולי.

לאורך המסלול, לוחמי הסייבר רוכשים מידע מקיף על מתודולוגיות שונות ורוכשים כלים מעשיים שעמם יוכלו להשתלב במחלקת אבטחת המידע של הארגון.

הדבר כולל מענה שוטף לאבטחת סביבת העבודה של חברות וארגונים, דרך מערכות הפעלה ועד לאבטחת רשתות, וכן מענה מידי לסייבר התקפי.

זוהי תכנית לימודים המשלבת בין תיאוריה מרתקת לבין פרקטיקה הכוללת תרגולים רבים, סימולטורים ופרויקטים המכניסים את המשתתפים והמשתתפות הישר אל תוך עלילות מרתקות.

אילו אפשרויות תעסוקה קיימות?

בוגרי קורס אבטחת מידע וסייבר יכולים להשתלב במגוון רחב של חברות, בתי עסק וארגונים הזקוקים לאנשי מקצוע אשר ישמרו על המידע הצפון בהן באופן הרמטי ומאובטח. בוגרי הקורסים משתלבים החל מתפקידים אשר נועדו למענה שוטף, ועד לתפקידי סייבר התקפי העונה על צורכי השעה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here