מה יותר קשה? בגרות באנגלית או בגרות במתמטיקה?
תמונה: PIXABAY

כל אדם בישראל יודע שכדי להתקבל ללימודים גבוהים או אפילו ללמוד לתעודה, הוא מוכרח לקבל תעודת בגרות מלאה. תעודת הבגרות היא הכרטיס להצלחה מקצועית, ולכן גם מי שלא השקיע בתקופת התיכון, יודע שעליו ללמוד ולהשלים בגרויות. בין הבגרויות הבולטות, ניתן להזכיר את הבגרות באנגלית והבגרות במתמטיקה. שני המקצועות האלה תופסים מקום נרחב עד כדי כך, שאפילו בבית הספר התיכון מחלקים את הכיתות להקבצות ולרמות. וכאן נשאלת שאלת השאלות – מה יותר קשה? בגרות באנגלית או בגרות במתמטיקה?

בגרויות באנגלית ומתמטיקה – בודקים מיומנויות שונות

אף על פי שנוהגים להשוות ביניהן לא אחת, אנגלית ומתמטיקה הם שני מקצועות שונים לחלוטין. תחום האנגלית שייך לחום ההומני שבו קוראים יצירות ספרותיות, מנתחים מאמרים ועונים על שאלות בכתב. מסיבה זו, בגרות באנגלית בודקת ידע ומיומנויות בהבנת הנקרא ובהבעה בעל פה ובכתב. תחום המתמטיקה, לעומת זאת, שייך למקצועות הריאליים ובו נדרשים התלמידים לבצע חישובים, לפתור משוואות, לשנן נוסחאות ולהסתמך על שרטוטים.

אז מה יותר קשה – אנגלית או מתמטיקה?

בסופו של דבר, מדובר בשאלה אינדיבידואלית. רבים רואים בבחינה במתמטיקה בליל של נוסחאות ושרטוטים, ולכן ממהרים לקחת מורים פרטיים כדי להתגבר על הקשיים. אחרים דווקא יגידו לכם שהבגרות במתמטיקה קלה יותר מכל בגרות אחרת ושכל מה שצריך לעשות הוא לתרגל מעט ולהבין את הרעיון העיקרי. הדבר נכון גם לבגרות באנגלית. דוברי אנגלית, תלמידים שנולדו עם כישרון לשפות ותלמידים שמקפידים לצרוך תכנים באנגלית (סרטים, ספרים, כתבות) יתגברו על הבגרות באנגלית ללא קושי. זאת בעוד תלמידים שאינם מסתדרים עם שפות זרות, יגידו לכם שאין קשה יותר מהבגרות במתמטיקה. לפיכך, אנו רואים לא פעם שילובים שונים: ישנם תלמידים שניגשים לבגרות באנגלית ברמה של 5 יח"ל ולבגרות במתמטיקה ברמה של 3 יח"ל וההיפך. נוסף על כך, חשוב לזכור שכדי להתקבל למוסד לימודים מסוים, תמיד אפשר להשלים את הבגרות לרמה גבוהה יותר.

מתי כדאי להשלים את הבגרויות?

בין אם סיימתם את כל הבגרויות בתיכון ואתם מעוניינים לשפר את הציונים במתמטיקה באנגלית ובין אם אתם מוכרחים להשלים את הבגרויות, חשוב לתכנן תחילה את אופן ההשלמה. ראשית, החליטו מה אתם רוצים ללמוד ובררו את תנאי הקבלה למוסד הלימודים. ייתכן שתגלו ש-4 יח"ל במתמטיקה מספיקות לכם כדי להתקבל לתחום לימודים שרציתם, ולכן כל שנותר לכם לעשות הוא להשלים את הבגרות באנגלית. שנית, לא מומלץ לדחות את עניין השלמת הבגרויות, כי ככל שעובר הזמן המשימה הופכת למורכבת יותר. וזה לא מפני שאינכם מצליחים לשלוט בחומר, אלא מכיוון שיש לכם דברים רבים על הראש: עבודה, משפחה וגם חברים שרוצים לצאת ולבלות.

לא משלימים בגרויות לבד

רוצים להתקבל ללימודי הנדסה אך יש לכם בגרות במתמטיקה של 3 יח"ל? מעוניינים ללמוד במחלקה לאנגלית אך חסרה לכם יחידה באנגלית? אם סיימתם בית ספר די מזמן, יהיה לכם קשה "להסיר את החלודה" מהחומר הנשכח באופן עצמאי. מסיבה זו, כדאי לפנות למכון להשלמת בגרויות כדי לרענן את החומר וללמוד כל שצריך. הלמידה עם אחרים מסייעת לקליטת חומר בצורה טובה יותר ומאפשרת לכם להשלים בגרויות בקלות ובמהירות.

השלמת בגרויות היא לא סוף העולם

גם אם אתם נאלצים להשלים בגרויות לאחר סיום בית הספר, זכרו שמדובר בתקופה שתעבור בסופו של דבר. אמנם לא קל לשחזר את החומר הנלמד לפני שנים, אך כשיש לכם מטרה להשיג, תוכלו לעשות זאת בקלות רבה יותר. מעבר לכך, גם בתקופה לחוצה של לימודים ובגרויות אל תשכחו לשמור על הבריאות – להקפיד על פעילות גופנית ולשמור על תזונה נכונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here