קרדיט depositphotos

לימודים אקדמאים הם השקעה גדולה בעתיד שלכם, הן מבחינה כספית והן ביחס לזמן, למאמץ ולתשומת הלב שהם דורשים. סטודנטים רבים לתואר ראשון או לתואר שני, מתקשים לגייס את המשאבים למימון הלימודים, לא מוצאים זמן לעבוד בזמן התואר ונאלצים לפנות לפתרונות חיצוניים. כדי לסייע, ריכזנו לכם את כל הדרכים להסתדר כלכלית במהלך התקופה המורכבת.

מתי כדאי לקחת הלוואה ללימודים?

ככלל, הלוואות לוקחים רק כאשר אתם בטוחים, עד כמה שניתן, שתוכלו להחזיר את הכסף מבלי להסתבך. איך יודעים? על ידי חישוב יכולת ההחזר שלכם: מחשבים כמה הכנסות והוצאות יש לכם בחודש ממוצע, ובאמצעות פעולת חיסור פשוטה מגלים כמה כסף פנוי אמור להישאר לכם בכל חודש. כמובן שמאוד לא מומלץ להקדיש את כל הסכום להחזר הלוואה, גם כי זה מסוכן (אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה) וגם כי חשוב להשאיר גם כסף להנאות, בילויים ומותרות.

יכולת ההחזר שלכם נמוכה? יש לכם כמה אפשרויות: אתם יכולים לנסות לצמצם את סכום ההלוואה, לקחת הלוואה לתקופה ארוכה כך שההחזרים החודשיים יהיו נמוכים או, אם אתם במצב מתאים לכך, לקחת הלוואות גישור.

לדוגמה: אם אתם עמוסים מאוד כרגע בשל הלימודים, אך יודעים שבשנה הבאה מספר הקורסים יצטמצם ויהיה לכם יותר זמן פנוי לייצר הכנסות, ניתן לקחת הלוואת בלון. בהלוואה כזו, אתם מחזירים בתקופה הראשונה רק את הריבית, וכאשר יכולת ההחזר משתפרת, מתחילים להחזיר את הקרן. באופן דומה, זה עשוי להתאים אם אתם עומדים לקראת סיום התואר, ויודעים שתוכלו להתחיל לעבוד בקרוב במקצוע שאתם רוכשים.

קחו בחשבון, כי במסגרת הלוואות כאלה הריבית מצטברת על הסכומים שאתם דוחים, כך שבסך הכול תצטרכו להחזיר יותר כסף. כמו כן, בכל מקרה חשוב לבצע סקר שוק מקיף, בשביל למצוא את הגוף המלווה שיספק לכם את התנאים הטובים ביותר להלוואה שאתם צריכים.

דרכים נוספות לממן את הלימודים

אם יכולת ההחזר שלכם לא מאפשרת לקיחת הלוואות, או שאתם מעדיפים לא לקחת על עצמכם התחייבות שעלולה מאוד להכביד, יש עוד כמה דברים להשיג מימון עבור תואר אקדמאי:

  • סיוע לחיילים משוחררים – עם השחרור מצה"ל, חיילים מקבלים סכום מסוים כפיקדון, בו ניתן להשתמש למספר מטרות, אחת מהן היא לימודים אקדמאים. סכום הפיקדון תלוי בסוג ובאורך השירות.
  • מלגות – בישראל קיים מגוון רחב מאוד של מלגות, חלקן לקהל הרחב ואחרות מיועדות לאנשים מסוימים. ראשית, האוניברסיטאות והמכללות בעצמן מציעות הלוואות בתנאים נוחים. מעבר לזה, ניתן לבקש מימון מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים ומשלל גופים נוספים. חפשו במאגרי המלגות השונים, ואולי תמצאו מלגה שפונה למאפיינים שלכם, או מתאימה לכם במיוחד. בין השאר, יש מלגות על פי מקום מגורים, מצב כלכלי, מצב בריאות ועוד. שימו לב כי חלק מהן מצריכות התנדבות.
  • הלוואות מיוחדות – גופים מסוימים, כמו משרד החינוך והאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, מעניקים הלוואות לסטודנטים זכאים בתנאים מצוינים.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here