הקרן לחיילים משוחררים נוסדה בשנת 1949 על ידי ראש המשללה ושר הביטחון דאז, דוד בן גוריון, שראה לנגד עיניו את החשיבות הלאומית בשילובם של חיילים משוחררים מכל היחידות בצה"ל במסגרות חברתיות שונות. מטרת הקרן לחיילים משוחררים היא לסייע לחיילים משוחררים מהצבא להשתלב בדרך הקלה והנוחה בחיים האזרחיים בעזרת מתן הדרכה, הסברה, סיוע כלכלי לזכאים, ייעוץ והכוונה אישית. הקרן להכוונת חיילים פועלת בכל רחבי הארץ, באמצעות 4 לשכות מחוזיות, כאשר הלשכה המרכזית שוכנת בתל אביב. כמו כן, הוקמו כ – 35 מרכזי הכוונה וייעוץ עירוניים בפריפריה בשיתוף עם הרשויות המקומיות.

מטרות הקרן:
תפקיד ומטרות הקרן לחיילים משוחררים כולל את הפרטים הבאים:
•    סיוע כלכלי למסיימי שירות לאומי או אזרחי אחר.
•    סיוע במלגות לחיילים משוחררים אשר סיימו שירות צבאי סדיר בצה"ל, בשירות בתי הסוהר, במשמר הגבול או במשטרת ישראל או משוחררי שירות קבע וגילם מינימום 39 ואשר שירתו בשירות קבע שנה לפחות או חיילים ששוחררו משירות צבאי סדיר או קבע מסיבות רפואיות.
•    תקופת הזכאות להכוונה, סיוע וייעוץ של הקרן לחיילים משוחררים היא שישה חודשים בטרם השחרור ועד חמש שנים לאחר תום השירות.

הלוואה לחיילים משוחררים:
חיילים משוחררים זכאים לקבל הלוואה בתנאים נוחים המפורטים להלן:
•    גובה ההלוואה עומד על סכום של מקסימום 12000 ₪ בהתאם לאורך השירות הסדיר והקבע.
•    מטרת ההלוואה יכולה להיות לטיפול רפואי, הקמת עסק חדש,  לימודים אקדמיים או לימודי תעודה, רכישת דירה או תשלום שכר דירה, חתונה, נסיעה לחו"ל ועוד.

מי זכאי להלוואות?
זכאים לקבלת הלוואות מהקרן חיילים משוחררים משירות חובה עד 5 שנים וקיבלו אישור מהקרן לחיילים משוחררים והיחידה להכוונת חיילים משוחררים ועומדים בקריטריונים של "בנק אוצר החייל".

איך מקבלים הלוואה?
מגיעים אל הלשכה להכוונת חיילים משוחררים ממלאים טופס בקשה לקבלת תנאים מועדפים להלוואה מהבנק אות ניתן להוריד מהאתר ברשת האינטרנט. לאחר אישור על הזכאות להלוואה מהלשכה יש להגיע לאחד מסניפי בנק אוצר החייל עם ערב שיביא עימו תלוש משכורת אחרון ותעודת זהות. בבנק ימלא המבקש טופס בקשה להלוואה ולאחר בדיקת נתוני הערב יועבר הכסף לפי בחירת הזכאי ישירות לחשבון, בצ'ק או במזומן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here