ראשונה, במכללת אפרתה החליטה אגודת הסטודנטיות לקדם את המודעות ליום המאבק באלימות נגד נשים. האגודה יזמה התרמה מיוחדת למען ארגון אישה לאישה העוסק בסיוע לקורבנות האלימות והעמידה דוכן הסברה בכניסה למכללה ובו דפים לסטודנטיות עם הסימנים לזיהוי נפגעות על מנת לסייע להן, להפנות  אותן לארגונים המטפלים בנפגעות אלימות  ולהעניק להן חיזוק ותמיכה. 
 
בין הסימנים, חיים בפחד ובחשש מתמיד מתגובתו של הבעל על כל צעד,  בעל המרחיק את בת הזוג ממשפחתה ומחברותיה, קנאה ואובססיביות, שליטה כלכלית וצורך מתמיד לבקש אישור על כל הוצאה כספית, האשמות חוזרות  ונשנות של האישה בעת מריבות ואלימות מילולית. איומים של הבעל בפגיעה בעצמו או בהתאבדות אם האישה לא תעשה כמה שהוא מבקש, בעל המערער את תפיסת המציאות של האישה כשתמיד היא האשמה באי ההבנה ובדברים שלא מצליחים. 
 
בדוכן הוצגו גם קוי החירום הארצי  למניעת אלימות במשפחה ולמניעת אלימות נגד ילדים כרזה של שירה איסקוב שנפגעה מאלימות  קשה של בעלה והפכה לסמל לנשים שלא מוכנות לעמוד מנגד במקרי אלימות. 
 
ספיר ליבוביץ יו"ר אגודת הסטודנטים  אומרת כי הנגע של מכת  האלימות נגד נשים מחייב פעולה אקטיבית  בכל מקום בכל עת ובכל שעה.  "החלטנו כי אנחנו כאגודה נרתמות לנושא וקראנו לסטודנטיות, לעצור, לקרוא על הנושא  ולהכיר אותו וגם לתרום למען הפעילות הכל כך חשובה הזו. "
 
אמיר שמש, דיקן הסטודנטיות באפרתה אומר כי המודעות לנושא חייבת להיות גבוהה  גם במערכת החינוך "חשוב שמורות וגננות לעתיד יהיו מודעות יותר ויותר על מנת לזהות את הסימנים לאלימות גם מהשיח ומן ההתנהגות של הילדים בכיתה ובגן." 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here