האם לסמינריון לדוגמא יש ערך מוסף בעבודת הסמינריון? או שמא הוא עשוי לגרום לבלבול?
קרדיט pexels

אז דיברתי הרבה, וכתבתי הרבה על השימוש בסמינריון לדוגמא כשאנחנו כותבים סמינריון משלנו. השאלה שאתם שואלים את עצמכם היא, יש כל כך הרבה עבודות סמינריוניות באתר סמרטר, איך אני יודע שאני בוחר את העבודה המתאימה? ושאלה נוספת…כשאני מסתכל על עבודות סמינריון לדוגמא, זה קצת מפחיד לפעמים. לא נראה לי שאני מסוגלת, שאצליח, להגיע לרמה כזו של כתיבה. מאיפה מי שכתב מצא את כל המאמרים שהוא השתמש בהם? איך הוא הצליח לשלב אותם ככה, לתוך מבנה הגיוני של עבודה? נראה לכם שדווקא השימוש בדוגמאות, יכול לבלבל אותכם יותר. מעבר לכך, הרי המנחה נתן לכם דוגמאות לעבודות סמינריון, כדי שתבינו מה הוא רוצה, אז למה צריך עוד?

האמת היא, שהשימוש בעבודת סמינריון לדוגמא יכול לבלבל – אם אתם מתפזרים בין יותר מדי דוגמאות. לכן, מה שאנחנו מציעים בסמרטר, הוא קודם כל לעשות סינון. לבחור עבודה אחת, או שתיים, שתואמות לנושא שעליו אתם כותבים, ולהתמקד בהן. זה יותר קל ממה שנראה לכם. בראש דף הבית של אתר סמרטר, יש מנוע חיפוש. המנוע שלנו הוא די פשוט, במיוחד כדי שלא תתבלבלו איתו יותר מדי. כל מה שאתם צריכים, זה להקליד את מילת המפתח של הנושא שאתם כותבים עליו. עדיף לא יותר ממילה או שתיים. למשל, מוטיבציה בעבודה, או רווחה פסיכולוגית. מה שתקבלו היא רשימה (בדרך כלל, די ארוכה) של עבודות אפשריות. עכשיו אתם יכולים להכנס לתוך העמודים של כל עבודה. לקרוא את התקציר. לרובן יש גם ראשי פרקים. ולראות מה מתאים לכם. אם חסר לכם מידע, אתם מוזמנים לפנות אלינו. אנחנו זמינים כל היום, וכל מה שצריך לעשות זה לשלוח אלינו קישור לעבודה שאתם מתעניינים בה, ולשאול מה שתרצו לדעת. אם בחרתם את העבודה המתאימה, תגלו שהיא תשמש עבורכם ממש כמו \'מפת דרכים\' לכתיבה עצמאית. מיטיבי הלכת, יוכלו גם לחלץ מתוך העבודה מקורות רלוונטיים. אני מוצאת שלהרבה סטודנטים אין מושג איך ומאיפה להתחיל לחפש מאמרים. בסמינריון לדוגמא, יש רשימה ביבליוגרפית. זו בעצם רשימה של מאמרים רלוונטיים לנושא שלכם, שאתם יכולים להתחיל איתה. תתחילו בחיפוש גוגל לפי השמות של המאמרים שמופיעים ברשימה. רובם יופיעו ברשת. או שתוכלו להכנס אליהם דרך אחד ממאגרי המידע הרלוונטיים  – מאגר חיפה הוא הראשון, אחריו יש את proquest, science direct , ויש גם מאגרים פתוחים כמו academia שעוזר במיוחד בנושאים של היסטוריה, למשל. או researchgate. התבלבלתם כבר?

זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם להשתמש בסמינריון לדוגמא.

והצוות שלנו יכול לעזור! באתר תמצאו גם הדרכות שיסבירו לכם איך לחפש מידע במאגרים הרלוונטיים. ואם כל זה לא מספיק, תמצאו שם גם – אותנו!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here