קרדיט תמונה: משה ברגר

לאחר שבמהלך החורף עשו את חציו הדרומי של שביל ישראל מאילת עד ירושלים, השבוע הגיעו תלמידי כיתה י"ב בישיבת אמית חברותא כפר בתיה רעננה אל קו הסיום הצפוני של שביל ישראל בחרמון, במעמד מיוחד יחד עם ההורים הנרגשים שצעדו עמם את המקטע האחרון.

במהלך החודש האחרון צעדו התלמידים באופן רצוף מירושלים עד שהגיעו אל נקודת הסיום הצפונית של שביל ישראל.

הרעיון מאחורי השתתפות התלמידים במסע זה, אינה מהווה תחליף ללימוד הסטנדרטי בכיתה, אלא כהשלמה למקצועות הרגילים בבית הספר – לשם רכישת כישורי חיים. כך כולל המסע התמודדות חברתית ושלל משברים, שמביאים את התלמידים לתובנות בהם יוכלו להעזר במהלך החיים. כל זאת לצד רגעי הנאה לא מעטים כמובן.

התלמיד דוד כהן שיתף: "שביל ישראל היה מסע מדהים שכלל הרבה הליכה, אבל זה לא היה העיקר. לאורך המסע למדנו שחייב להיות שיתוף פעולה והדדיות בין כולם, כי מכינים אוכל ביחד, מחלקים שמירות, מתעוררים ביחד, מתפללים יחד ומטיילים יחד וזה היה בהחלט מאתגר. שתי נקודות חשובות שקיבלתי מהמסע: שהכל בראש וכמה שנראה שקשה לך ואתה לא יכול יותר, אם תשנה את החשיבה שלך – תשתנה לך המציאות. בנוסף, הבנתי שללכת לבד זה מהר, אבל ללכת ביחד זה רחוק".

הרב אבינעם אלמגור, ראש ישיבת אמית חברותא: "זכו התלמידים להתמודד עם מה ששום בן נוער לא מתמודד ,בויתור על הטלפון מיטה חמה ושגרת החיים. השביל מעצב מרומם ומגלה כל יום חלק חדש באישיות התלמיד. כך הלמידה רלוונטית ומשמעותית להמשך החיים. פשוט במעשים שמתחילים בצעד אחד ומסתיימים לאחר 1100 ק"מ".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here