מרב ששון אמויאל, מכללת נוף הגליל כמודל למכללות אחרות בישראל. צילום: דוברות המכללה

"תהליך זה הוא כחלום באספמיה, אירועים שאנו במה"ט מייחלים להתרחשותם."

שמה של מגמת הנדסת תוכנה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל יצא למרחוק בשל איכויות הלמידה והביקוש הרב למגמה בקרב תושבי האזור. גם היות מגמת התוכנה מובילה בייחודיותה ובתוכנית המצטיינים 'הייטק+' בשיתוף בית התוכנה ציונט. בתום ביקורו כתב יועץ התוכנה ממה"ט ווילאם פרג'ון: "היכן שהיה קושי נולדה יוזמה, היכן  שהיה חוסר נוצר פתרון." מרב ששון אמויאל: "שמחתי מאוד על הדברים החשובים ועל ההערכה ההרבה למגמת תוכנה, זהו חלק משפת המכללה, שפת ההצטיינות".

יועץ התוכנה הבכיר ממה"ט ווילאם פרג'ון הגיע לביקור מקצועי משמעותי במכללה הטכנולוגית נוף הגליל וסיכם את הביקור כשהוא נפעם ונרגש מהעשייה המקצועית המרשימה. במכתב סיכום הביקור כתב יועץ התוכנה פרג'ון: "סיכום הביקור יתחיל מסופו של הביקור, בחברתו של רון להב ראש המגמה נכנסנו למעבדה בה הרצה מרצה בכיר מחברת ציונט, נושאי ההרצאה סבבו סביב נושאים מתקדמים הכרוכים וקשורים לטכנולוגיות מתקדמות כגון: מחשוב ענן, אין מדובר רק בסדנא מקצועית, אלא באירוע ותופעה של חיבור חברת תוכנה עם מכללה טכנולוגית של מה"ט. בסדנא השתתפו בוגרים וסטודנטים של המכללה בהנדסת תוכנה. חברת ציונט תגייס מקרב המשתפים בסדנא חלק ממסיימי הקורס בהתאם לכישורים ידע ודרישות החברה."

יצוין כי שיתוף הפעולה בין המכללה לבית התוכנה ציונט יצא לדרך בברכת ובהובלת מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל ורכז המגמה רון להב.

"תהליך זה הוא כחלום באספמיה, אירועים שאנו במה"ט מייחלים להתרחשותם, חיבור מעצים שמקדם יעד מרכזי של מכללות מה"ט, והוא השמה של הבוגרים בתעשיית הי-טק, ואירוע הזה הוא חוליה מרכזית בפוטנציאל להיתכנות ממשית של היעד. הוסיף יועץ התוכנה פרג'ון וביקש להפוך אירוע זה למודל של חוויה מלמדת ומעשירה לכלל המכללות, ברמה הכללית אנו צרכים ללמוד מהאירוע, מה היו התנאים שיצרו את האירוע?" שואל המפקח פרג'ון ומשיב: "בראש ובראשונה אני מזהה חתירה מצד מנכ"לית המכללה לחיבור עם סביבת המכללה, סביבה ארגונית כולל העיר נוף הגליל וסביבותיה, כולל הסביבה של גורמים ובעלי תפקידים במערכת השלטון המקומי והכי חשוב חתירה לחיבור עם חברות הייטק בצפון."

לצד ההובלה של מנכ"לית המכללה, ממשיך ומפרט יועץ התוכנה הבכיר ממה"ט ווילאם פרג'ון, יש לציין את העבודה המקצועית והמסורה של ראש המגמה רון להב, האחראי למימוש התוכנית, גיוס הסטודנטים, ניהול הממשק והעבודה מול חברת ציונט ויישום בפועל."

יועץ התוכנה פרג'ון אף שיבח את הראייה המרחבית של מנכ"לית המכללה מרב ששון אמויאל אשר מובילה תוכניות הצטיינות ייחודיות במגמות נוספות פרט למגמת הנדסאי תוכנה.

יצוין כי באחרונה סיימו הסטודנטים במגמת תוכנה במכללה קורס מקצועי CCNA של סיסקו ובנוסף חלק מהסטודנטים גם עברו הכשרה מתקדמת של קורס זה, יצוין כי זהו אירוע ייחודי במכללות מה"ט.

את התרשמותו מתהליכי העומק המתרחשים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל חתם יועץ התוכנה הבכיר ממה"ט ווילאם פרג'ון: "בתוך סערת הקורונה, בדודים, למידה מקוונת, קשיים כלכליים, רגשיים ואחרים של סטודנטים ומכללה שמתמודדת עם הסביבה הארגונית המשתנה, ראיתי במסלול הנדסת תוכנה במכללת נוף הגליל, התפתחות, היכן שהיה קושי נולדה יוזמה, היכן שהיה חוסר נוצר פתרון.

אין לי ספק שככל שינקפו השבועות הבאים, מסלול הנדסת תוכנה במכללה  ימשיך להתרחב לצמוח לא רק כמותית אלא איכותית, מרחב התפתחות התעצם והתרחב המכללה יכולה לנצל את הבסיס האיתן והמקצועי שהונח בשנה האחרונה ולהרחיב את שיתופי הפעולה, ולהמשיך להשקיע בסטודנטים"

נורית ברגר, מנהלת קשרים בינ"ל וסגנית מנהלת מחלקת פיתוח וניהול ידע במה"ט, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית -מה"ט משרד הכלכלה והתעשייה- זרוע עבודה כתבה למנכ"לית המכללה מרב ששון אמויאל: "שמחתי לקרוא על היוזמה הברוכה של חיבור המכללה עם חברת תוכנה אשר בסופו קיימת אפשרות לקליטה של חלק מהסטודנטים המשתתפים לעבודה בחברה, אירוע כזה יוצר פלטפורמה מצוינת לשיווק של המגמה בקרב סטודנטים פוטנציאלים ובקרב חברות הייטק נוספות. אירוע זה נסק בזכות עבודה מאומצת של רמ"ג ומנהלת המכללה בסיוע של בעלי תפקידם נוספים מהשלטון המקומי ועוד, כל הכבוד יישר כוח, היועץ התרשם עמוקות מהבסיס המקצועי והאיכותי של המגמה."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here