איך ניתן לשפר ציון פסיכומטרי?
קרדיט FREEPIK

לגשת לפסיכומטרי בפעם השניה, השלישית או אולי אפילו יותר זה לא פשוט, בעיקר בפן המנטאלי, הסיבה העיקרית לכך היא שרק המחשבה על לגשת שוב מעוררת באופן אוטומטי אצל רוב האנשים את התסכול והחשש מהמחשבה ששוב לא יקבלו את הציון הנחשק. 

ובכל זאת, בוודאי תשמחו לדעת שיש ממה להתעודד – הסטטיסטיקה מהשטח מראה שברוב המקרים הציון עולה בהשוואה לבחינה הקודמת שעברתם. 

אבל איך עושים את זה נכון? במאמר הבא ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את ציון הפסיכומטרי. 

תרגול סימולציות 

לתרגל תרגילים ופרקים באופן ממוקד זה נחמד, אבל לא מועיל כמו תרגול סימולציות. 

כשאתם מבצעים סימולציה אתם מתרגלים דברים נוספים בתנאי הבחינה שהם מעבר לרמת השאלות מול הידע שלכם, כמו למשל המגבלה של זמן הבחינה, האפקטיביות שלכם לאורך הבחינה שבדרך כלל יורדת כתוצאה מהאינטנסיביות שנובעת מהזמן הארוך של המבחן ומהמעברים בין פרק לפרק.
נציין בנוסף שחשוב לעבור לאחר הסימולציה על ההסברים ולא רק על הפתרונות, כיוון שהם יעזרו לכם להבין איפה טעית וכך תוכלו להימנע מטעות נוספת בשאלה דומה. 

שינוי צורת הלימוד 

במידה ולמדתם לבד לבחינה הראשונה, אנחנו ממליצים לשקול לקחת קורס הכנה לפסיכומטרי, בקורס הכנה תוכלו לרכוש ידע רב על טכניקות לימוד שונות, תוכלו לעבור הדמיות וסימולציות שונות ותלמדו איך לנתב את הלחץ שלכם בצורה נכונה כך שהוא ישפיע כמה שפחות ביום המבחן. 

במידה וכבר לקחתם קורס הכנה לפסיכומטרי באחד מהמכונים, אנחנו ממליצים לא לקחת שוב את אותו קורס באותו מכון, למרות שברוב הפעמים המכונים מציאים הנחה גדולה למי שלוקח קורס בפעם השניה, כשלומדים מאותם מרצים באותה תוכנית ההשפעה לא תהיה מספיק אפקטיבית וחבל על בזבוז הזמן, הכסף והכוחות הנפשיים שלכם. 

במידה ולמדתם לבד ואתם מעוניינים להמשיך ללמוד לבד – תחליפו את הספרים שלמדתם מהם, כך תוכלו גם בצורה הזאת להחשף להסברים אחרים, לתרגילים אחרים ולהתמודדות חדשה. 

לא לוותר על לימוד הבסיס 

הנטיה של רוב האנשים שניגשים בפעם השניה או יותר היא להתמקד בתרגילים קשים שמופיעים בבחינה הפסיכומטרית ומוותרים על תרגול השאלות הקלות והבינוניות. 

צורת הלמידה הזאת ברוב הפעמים מתגלה כשגויה, הבחינה הפסיכומטרית בנויה ברובה משאלות קלות ובינוניות, כמובן שיש גם תרגילים ברמת קושי גבוהה יותר וחשוב לתרגל אותם אבל רוב השאלות הן ברמה קלה עד בינונית ולכן גם רוב הציון ישקף את התשובות בשאלות האלה. 

לכן, מומלץ להתחיל ולתרגל את היסודות, לזכור בעל פה הגדרות, כללים ודקויות בכל סוגי השאלות למיניהם ורק לאחר מכן להמשיך ולהתקדם לחומר מסובך יותר, זה יקל עליכם במהלך המבחן ויעזור לכם לתקתק שאלות במהירות. 

לקבוע מטרה שממנה תהיו מרוצים ולהכין תוכנית למידה

הרבה תלמידים שניגשים בפעם השניה או יותר לשיפור הציון לא באמת שמים לעצמם מטרה של ציון מדויק שיקנה להם את האפשרות להתקבל למוסד ולמסלול הלימודים שהם רוצים. 

ברגע שיהיה לכם ציון יעד תוכלו להיכנס לאחד ממחשבוני הציונים שיש ברחבי האינטרנט ולהכין יעדים בכל אחד מהפרקים, לדוגמה – שיפור של 3 שאלות במילולי, שיפור של 2 שאלות באנגלית וכו'. 

כאשר תכינו את היעדים האלה, גם המהלך התרגול תוכלו לדעת איפה אתם עומדים בכל אחד מהפרקים בזמן שאתם מתרגלים סימולציות. 

בצורה כזאת, תוכלו להכין תוכנית למידה פרקטית יותר שתעזור לכם להתמקד בנושאים ופרקים שאתם זקוקים בהם לשיפור ולחיזוק. 

שיפור ציון פסיכומטרי בהחלט יכול להיות מאתגר, אבל אם תשתמשו בטיפים שריכזנו עבורכם כאן ותכינו לעצמכם תוכנית למידה נכונה וחכמה זה חד משמעית אפשרי! 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here